صرفه‌جویی ۷ میلیون دلاری در نفت و گاز اروندان با ساخت و تأمین کالای داخلی

رئیس تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان گفت: پارسال در این شرکت بیش از ۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را از مسیر امضای قرارداد با شرکت‌های داخلی و ساخت و تأمین کالاهای ایرانی محقق کردیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله رفیع بیان کرد: حجم درخواست کالا در شرکت نفت و گاز اروندان در سال ۱۴۰۱ رشد ۶۷درصدی و در سال ۱۴۰۲ رشدی ۱۸۷درصدی داشته است و در این زمینه با امضای قرارداد با تولیدکنندگان و سازندگان داخلی و ساخت و تأمین کالاهای ایرانی در سال پیش توانستیم ۹۰درصد ارزش معاملات خود را به کالای داخلی اختصاص دهیم که حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی از این طریق محقق شد و به همین نسبت سبب تقویت سازندگان داخلی شدیم.

وی تصریح کرد: شرکت نفت و گاز اروندان در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران قراردادهای مهمی امضا کرد، که حدود ۱۶۰ میلیارد تومان این قرادادها با شرکت‌های دانش‌بنیان بود و این شرکت سال 1402 نیز در این زمینه ۱۸۳ تقاضا از شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت کرد.

رئیس تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به ظرفیت‌های خوب نمایشگاه بین‌المللی نفت و حضور ۲۵۰ شرکت خارجی و هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه بیان کرد: این رویداد فرصتی برای تبادل اطلاعات و ارزیابی توانمندی شرکت‌هاست، بنابراین این مدیریت با برنامه‌ریزی و تشکیل گروه‌های مختلف با شرکت‌های مرتبط، با حوزه نفت مذاکره و از غرفه آن‌ها بازدید کرد.

۵ هزار قلم کالای نفتی در اروندان کدگذاری و استانداردسازی می‌شود

رفیع با اشاره به عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه ساخت و تأمین کالا افزود: حدود ۵ هزار قلم کالای مصرفی این شرکت در آزادگان شمالی در اختیار پیمانکار بود که همه آن‌ها به سیستم نفت برگردانده و قیمت‌گذاری شد و در آینده‌ای نزدیک نیز کدگذاری و استانداردسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های علمی در شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت نفت در کشور گفت: امیدوارم امسال بتوانیم این آمار و ارقام را در شرکت نفت و گاز اروندان افزایش دهیم و ارتباط بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است و تحقق این شعار را از طریق امضای قرارداد با شرکت‌های خصوصی دنبال می‌کنیم.

کد خبر 641647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =