انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه از مسیر آذربایجان و گرجستان

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد که برای انتقال گاز طبیعی ترکمنستان به ترکیه از مسیر آذربایجان و گرجستان، توافق‌نامه امضا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از استانبول، آلپ‌ارسلان بایراکتار در آیین امضای توافق‌نامه همکاری ترکیه و آذربایجان در حوزه گاز اعلام کرد: برای انتقال گاز طبیعی ترکمنستان به ترکیه از مسیر آذربایجان و گرجستان، این توافق‌نامه را امضا کردیم.

وی افزود: زمستان امسال گاز طبیعی نخجوان از ترکیه ارسال خواهد شد، در نظر داریم این خط لوله (ایغدیر - نخجوان) را در اسرع وقت به بهره‌برداری برسانیم.

در همین حال، میکائیل جباروف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، گفت: جنبه مهم و بدیع توافق انجام‌شده این است که توافقی در زمینه انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه از مسیر جمهوری آذربایجان و گرجستان، حاصل شده است.

خط لوله گاز طبیعی ترکیه - نخجوان که از استان مرزی ایغدیر ترکیه تا منطقه آذربایجان امتداد دارد، یکی از تازه‌ترین نمونه‌های همکاری انرژی گسترده‌تر بین آنکارا و باکو است.

براساس گزارش روزنامه ترکیه‌ای حریت، تفاهم‌نامه تأمین گاز طبیعی به منطقه نخجوان، بین فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی وقت ترکیه، و پرویز شهبازوف، همتای آذربایجانی، در پایان سال ۲۰۲۰ امضا شد.

کد خبر 641929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =