۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
  • کد خبر: 641626
خدانگهدار یارِ دیرین

چند روز پیش بود که خبر درگذشت شجاع‌الدین بازرگانی، معاون پیشین حقوقی وزارت نفت، هم‌زمان با آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت همه را در شوک فرو برد. همه می‌دانستند درگیر بیماری است، اما کسی فکرش را نمی‌کرد این آخرین ورود مرد مدارا و تعامل‌های سازنده نفت به حیاط این وزارتخانه باشد.

به گزارش شانا، بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران در حال برگزاری بود، رویدادی که معمولاً نفتی‌ها سعی می‌کنند حتی اگر نشست مهمی هم داشته باشند، آن را لغو کنند تا به نمایشگاه برسند. دیروز اما اغلب نفتی‌ها به مقبره الشهدای گمنام در حیاط وزارتخانه آمدند تا پیکر دوست و یار همدل را به خانه ابدی تشییع کنند.

حیاط وزارت نفت دیروز پذیرای چهره‌های آشنای سال‌های دور و نزدیک بود: از جواد اوجی، وزیر کنونی نفت گرفته تا وزیران پیشین این وزارتخانه، از معاونان فعلی وزیر گرفته تا معاونان دوره‌های مختلف. نمایندگان ادوار مختلف مجلس و مدیران ارشد کشوری، همه آمده بودند برای بدرقه مردی که با همه طیف‌های فکری در سه دولت گذشته کار کرد و تنها دغدغه‌اش ایجاد تعامل و همگرایی برای اعتلای ایران اسلامی بود.

«شجاع‌الدین بازرگانی»، از دولت دهم سکان‌دار معاونت حقوقی این وزارتخانه بود و در دولت‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم همچنان این سکان را در دست داشت تا نقش بی‌بدیل خود را در هم‌افزایی میان دستگاه عظیم صنعتی با مجلس به بهترین شکل ممکن ایفا کند.

او فارغ از جناح‌بندی‌های معمول و مرسوم تلاش کرد و ثابت کرد که «آری به اتفاق، جهان می‌توان گرفت». حیاط وزارت نفت روز شنبه در شلوغ‌ترین حالت ممکن بود، از کارمندان جوان تا پیشکسوتان و بازنشستگان.

در اثنای نماز میت، وقتی به این جمله رسیدند که «اگر کدورتی از شجاع‌الدین بازرگانی دارید او را حلال کنید تا در خانه ابدی‌اش آرام بگیرد»، قطرات اشک روی صورت برخی حاضران جاری شد. هنوز هم باورش سخت است که از این پس قرار نیست «شجاع‌الدین بازرگانی» گره‌های کاری و گاه اختلاف سلیقه‌ در تفکر و اجرا را بین وزارت نفت و مجلس با چهره آرام و خندانش باز کند و بگوید: «حلش می‌کنیم، نگران نباشید!».

برای آمرزش او دعا و برای بازماندگان ایشان صبر و سلامت آرزو کنیم. روحش شاد و بهشت برین جایگاهش باد.

کد خبر 641626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =