هوشمندسازی میدان‌های نفت و گاز به‌همت بازیگران توانمند زیست‌بوم فناوری

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: رویداد دیجیتال‌ساز میدان‌های نفتی و گازی با هدف شناسایی بازیگران توانمند زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور همسو با دیجیتال‌سازی ١۵ میدان نفت و گاز کشور طراحی شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سیدمهدیا مطهری در دومین رویداد رقابتی مهندسی نفت تندگویان که با همکاری دانشگاه صنعت نفت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، بیان کرد: رویداد دیجیتال‌سازی میدان‌های نفتی و گازی با هدف شناسایی بازیگران توانمند زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور همسو با دیجیتال‌سازی ١۵ میدان نفت و گاز کشور طراحی شد.

وی افزود: انتظار می‌رود که شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند، اعضای هیئت علمی و گروه‌های دانشجویی که علاقه، انگیزه و توانایی لازم را برای ایفای نقش فعال در دیجیتال‌سازی میدان‌های نفت و گاز دارند، شناسایی شوند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: پس از شناسایی برگزیدگان، انتظار داریم که گروه‌های برتر با همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب وارد گفت‌وگو شده و درباره میدان‌های مشخصی بحث و گفت‌گو کنند. ایجاد زمینه گفت‌وگو سبب شکل‌گیری پروپوزال‌های پژوهشی و فناورانه می‌شود و با امضای قرارداد در این حوزه، شاهد حرکتی منسجم برای دیجیتال‌سازی میدان‌های کشور خواهیم بود.

مطهری یادآور شد: شرکت ملی نفت ایران و زیست‌بوم فناوری باید از توان، امید، دانش و انرژی دانشجویان حداکثر استفاده را ببرد. این شرکت با مشارکت در این رویداد، فضای لازم را به‌منظور رشد خلاقیت و توانمندی جوانان نخبه کشور  فراهم خواهد کرد.

براساس تجربیات موفق بین‌المللی، دیجیتال‌سازی میادین نفت و گاز می‌تواند به افزایش تولید نفت و گاز منجر شود. همچنین، هزینه‌های سرمایه‌ای و عملیاتی را به‌واسطه توانمندی‌هایی که در این فناوری‌ها وجود دارد به‌شکل ملموسی کاهش می‌دهد.

کد خبر 641819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =