استفاده از تجربه‌های جهان برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ در صنعت نفت

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری بیان کرد: تجربه جهان در نزدیک کردن شرکت‌های بزرگ و کوچک نشان داده است که تعامل و نزدیکی آن‌ها به هم می‌تواند دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد مشایخ  امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت) در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در همایش «ظرفیت‌های قانونی تصویب زیست‌بوم، پژوهش، فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز»، بیان کرد: در دنیا راه‌های متنوعی برای بهره‌گیری از ظرفیت و تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و عالمانه این است که از این تجربیات به‌منظور استفاده بهتر از این شرکت‌ها بهره گرفته شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی در صنعت نفت و گاز وجود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به آن ورود کنند و خوشبختانه این مهم در صنعت نفت رخ داده است.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: از دیدگاه معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، صندوق بازنشستگی صنعت نفت ازجمله بخش‌هایی است که توانسته است با به‌کارگیری ابزارهای مختلف عملکرد مطلوبی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

مشایخ با تأکید بر وجود ظرفیت‌های پرشمار در بخش‌های مختلف صنایع ازجمله صنعت نفت گفت: تجربه جهان در نزدیک کردن شرکت‌های بزرگ و کوچک نشان داده است که تعامل و نزدیکی آن‌ها به هم می‌تواند دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد. لازم است در این زمینه ورود کنیم و با شکل‌دهی به این شرکت‌ها به تجربیات و نوآوری‌های متعددی در زمینه‌های مختلف دست یابیم.

پیش از سخنان معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، ابوالفضل باقری، مدیر شبکه ملی سیاست‌پژوهی فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور؛ علی‌اکبر پرچ، مدیر دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، و فاطمه خلیفه، رئیس گروه نظام ایده‌ها و نیازهای مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، با ارائه پاورپوینت‌های جداگانه به ارائه سیاست‌ها، اهداف و اقدام‌های حوزه مسئولیت خویش پرداختند.

کد خبر 641468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =