۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر: 641677
روش‌های تأمین مالی هوشمندسازی کنتورهای گاز بررسی شد

ارتقای طرح هوشمندسازی کنتورهای گاز و تأمین منابع مالی آن با ایده تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های صاحب صلاحیت خارجی بررسی شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسینعلی محمدحسینی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت، با بیان اینکه پروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز یکی از طرح‌های حائز اهمیت در این صنعت است، گفت: در فاز نخست اجرای این طرح که به‌صورت پایلوت خواهد بود، ۱۰ هزار کنتور هوشمند برای هریک از ۷ منطقه منتخب با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تأمین ۷۰ هزار کنتور با استفاده از منابع داخلی به‌عنوان مرحله پایلوت در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در ادامه مذاکره با تیم مشترکی از شرکت‌های ایرانی و خارجی تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح، در نظر داریم تعداد کنتورهای هوشمند را از ۱۰ هزار عدد (در مرحله پایلوت برای هر منطقه و پس از بررسی کامل ابعاد اجرای آن) به ۵۰۰ هزار عدد (۳ میلیون برای ۶ حوزه) ارتقا دهیم، ازاین‌رو تأمین منابع مالی طرح، موضوعی است که انتظار می‌رود  کنسرسیوم‌های ایرانی و خارجی برای آن راهکاری ارائه کنند.

محمدحسینی یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران به‌دنبال شیوه‌ای است که بتواند با استفاده از ظرفیت و تجربه‌ای که تیم خارجی و شریک داخلی آن‌ها با دیگر کشورها دارد، راهکار مناسب و قابل اجرایی در این زمینه ارائه کند.

کد خبر 641677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =