صنعت نفت امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارد

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این توانمندی در صنعت نفت وجود دارد که در بسیاری از زمینه‌ها، خدمات فنی و مهندسی را به دیگر کشورها صادر کند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا نورانی بیان کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پارسال توانست ٨٠درصد تولید نفت کشور را رقم بزند و بالاترین مقدار تولید را نسبت به ۶ سال گذشته داشته باشد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور تکمیل نیازهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: همه نیازهای این شرکت در زمینه تعمیرات و آماده‌سازی تأسیسات نفت و گاز، از طریق شرکت‌های داخلی تأمین شد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران، با استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی، قراردادهایی به سرانجام رسید که براساس آن‌ها، کار ساخت توربوکمپرسور در سال‌های آینده انجام می‌شود.

نورانی با اشاره به اینکه کار ساخت توربوکمپرسور در داخل کشور کلید خورده است و امیدوارند تا دو سال آینده به تولید انبوه برسد و نیاز کل صنعت نفت کشور را در تمام زمینه‌ها برطرف کند، گفت: ظرفیت‌های به‌وجودآمده در کشور، سبب گسترش کار فنی، اشتغال‌زایی و رفع نیاز همه صنایع ازجمله نفت، گاز و پتروشیمی در عرصه‌های مورد نیاز جمهوری اسلامی می‌شود.

وی افزود: با گشایش‌هایی که در تولید صنایع ایجاد می‌شود، در چند سال آینده نیاز آن‌چنانی به ماشین‌آلات دوار فرایندی از خارج کشور نخواهیم داشت و تولیدکنندگان داخلی می‌توانند همه نیاز داخلی را تأمین کنند.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا در صنعت نفت به‌دلیل جهانی‌بودن این صنعت، بیان کرد: نفت صنعتی جهانی است، ازاین‌رو نیازمندیم از تکنولوژی‌های پیشرفته سایر کشورها استفاده کنیم. اما درصورتی‌که آن‌ها این تکنولوژی‌ها را در اختیار ما قرار ندهند، جوانان توانمند ما در دانشگاه‌ها به آن دست می‌یابند. این توانمندی در صنعت نفت وجود دارد که در بسیاری از زمینه‌ها، خدمات فنی را به دیگر کشورها صادر کند.

کد خبر 641948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =