شورای اقتصاد، کلید طلایی افزایش کارمزد جایگاه داران است

شانا_ گروه پالایش و پخش: شورای اقتصاد تصویب کند، کارمزد جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی 30 تا 40 درصد افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا در توضیح این مطلب گفت: پیشنهاد اولیه افزایش کارمزد جایگاههای عرضه فرآورده نفتی (بنزین و نفت گاز) در "پیش نشست"شورای اقتصاد تصویب شده است که در صورت تصویب نهایی، اجرایی می شود.

مصطفی کشکولی درباره دو برابر شدن کارمزد جایگاههای سی ان جی گفت: افزایش کارمزد از 400 ریال به 800 ریال (به ازای فروش یک متر مکعب سی ان جی) برای جایگاههای خصوصی و افزایش 400 ریال به 700 ریال (به ازای فروش یک متر مکعب سی ان جی) برای جایگاههای شهرداری نیز در پیش جلسه شورای اقتصاد تصویب شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال جایگاه داران 20 درصد به صورت علی الحساب کارمزد دریافت کرده اند و با تصویب نهایی این موضوع (دو برابر شدن کارمزد) مابقی مبلغ محاسبه و پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، محاسبه و پرداخت کارمزد ویژه برای سازندگان جایگاههای جدید سی ان جی نیز منوط به تصویب نهایی آن در شورای اقتصاد است.

کشکولی تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی پرداخت کارمزد ویژه شورای اقتصاد، سازندگان جایگاههای جدید در کلانشهرها به ازای فروش هر متر مکعب سی ان جی 1400 ریال و در دیگر نقاط نیز 1200 ریال دریافت خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره احداث یکهزار جایگاه سی ان جی در کشور نیز گفت: توانمندی وزارت دفاع و چند شرکت دیگر سازنده کمپرسوردر کشور موجب شده است  کنسرسیومی در این زمینه شکل گیرد.

به گفته شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تامین زمین و ساخت ابنیه برای ساخت یک جایگاه به عهده بخش خصوصی است و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با جا نمایی که انجام می دهد، متقاضیان را برای تامین تجهیزاتی مانند کمپرسور به کنسرسیوم مربوطه معرفی می کند.

به گزارش شانا، پیرو موافقت وزارت نفت قرار است یکهزار جایگاه عرضه سی ان جی در کشور احداث شود.

ساخت این جایگاههای جدید با هزینه بخش خصوصی است و پرداخت کارمزد 140 تومانی برای سازندگان آنها در کلانشهرها و کارمزد 120 تومانی برای سازندگان جایگاه در دیگر نقاط، از مواردی است که می تواند به شتاب بخشی تحقق این هدف مهم کمک کند.

کد خبر 213559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =