۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
  • کد خبر: 213984
تولید پتروشیمی بندر امام به حدود 5 میلیون تن رسید

شانا_گروه پتروشیمی: مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: تولید این مجتمع پتروشیمی به 4.9 میلیون تن در سال 92 رسید.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندر امام در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی با توجه به چالش های موجود موفق شد تا آخرین روزهای سال 1392 به تولید 4.9 میلیون تن دست یابد.

رضا امیری افزود: متاسفانه برخی مشکلات مانع دستیابی کامل به ظرفیت تولید برنامه ریزی شده بوده به طوری که  امسال حدود 500 هزار تن از برنامه تولید محقق نشده است.

وی ادامه داد: در سال 1386 به علت دریافت مناسب خوراک تولید پتروشیمی بندر امام به بیش از 5 میلیون و ششصد هزار تن رسید و در سال های گذشته تولید به طور متوسط 5 میلیون و چهارصد هزار تن بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام افزود: برای سال آینده برنامه تولید این مجتمع پتروشیمی 5 میلیون و هفتصد و پنجاه هزارتن است  و امیدواریم با دریافت خوراک به رقم 5.5 میلیون تن برسیم.

 پتروشیمی بندرامام دارای پنج شرکت تابعه به نام های آب نیرو ، بسپاران ، فرآورش ،خوارزمی و کیمیا است و این مجتمع به عنوان بزرگترین واحد پتروشیمی در کشور، سالانه بیش از ٣٠ نوع فرآورده و افزون بر هفت میلیون تن انواع محصولات و فرآورده های پتروشیمی تولید می کند.

به گزارش شانا، پتروشیمی بندرامام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر است و محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی در منطقه ماهشهر به شمار می‌آید.

 

کد خبر 213984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =