50 درصد منابع مالی مورد نیاز شرکتها را تامین می کنیم

شانا_گروه دولت ومجلس:صندوق توسعه ملی 50 درصد منابع مالی مورد نیاز شرکتهای داخلی و خارجی را برای سرمایه‌گذاری در ایران تامین می‌کند.

محمدمزرعتی مدیرهمکاریهای بین‌الملل صندوق توسعه ملی درگفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به شرکتهایی که می‌توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند، گفت: همه شرکتهای داخلی و خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند از منابع صندوق استفاده کنند.

وی با بیان این که تاکنون بسیاری از پیمانکاران داخلی از منابع صندوق استفاده کرده‌اند، افزود: انتظار داریم با اصلاح قراردادهای نفتی، شرکتهای خارجی هم در آینده از متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی باشند.

مزرعتی تامین منابع از صندوق توسعه ملی را برای شرکتهای داخلی و خارجی از جذابیت بالایی برخورداردانست ویادآور شد: صندوق می‌تواند تا 50 درصد منابع مالی مورد نیاز شرکتها را برای سرمایه‌گذاری در ایران تامین کند.

مدیر همکاریهای بین‌الملل صندوق توسعه ملی ابراز امیدواری کرد که با کمرنگ شدن تحریمها و نهایی شدن قراردادهای جدید نفتی ایران ( IPC ) مراجعه به صندوق توسعه ملی هم افزایش یابد.

 گسترش همکاریهای بین‌المللی

وی با اشاره به همکاریهای صندوق در ابعاد گسترده‌ تصریح کرد: ما هم‌اکنون عضو مجمع جهانی صندوقهای ثروت‌ ملی (IFSWF) بوده و حضور فعالی در این مجمع داریم.

مزرعتی از برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاس سالانه این مجمع در سال 2015 در تهران خبر داد و گفت: همچنین با همه صندوقهای عضو این مجمع که شامل 25 صندوق و با دارایی بیش از 3000 میلیارد دلار است، در حال مذاکره و تعامل هستیم تا همکاریهای منطقه‌ای و بین‌المللی  خود را افزایش دهیم.

مدیرهمکاریهای بین الملل صندوق توسعه ملی ادامه داد: هم‌اکنون با صندوقهای ثروت کشورهای آذربایجان، چین و سنگاپور تعاملاتی داشته و بنا داریم با همه صندوقهای عضو مجمع این تعامل را داشته باشیم تا از تجارب آنها استفاده کنیم.

وی گفت: همین‌طور به دنبال این هستیم تا در کنار برگزاری مجمع سالانه صندوقهای بین‌المللی در سال 2015، دومین سمینار بین‌المللی صندوق توسعه (NIC2015) را هم برگزار کنیم.

مزرعتی افزود: زمان برگزاری این سمینار یک روز بعد از اجلاس سالانه مجمع جهانی صندوقهای ثروت خواهد بود.

شایان ذکر است؛ نخستین سمینار بین‌المللی صندوق توسعه ملی با عنوان" ثروت ملی، تخصیص دارایی و مدیریت ریسک"   آبانماه سال 1392 برگزار شد.

کد خبر 214842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =