نصب فیلتر دوده در همه خودروهای داخلی و وارداتی الزامی شد

شانا _ گروه دولت و مجلس: با تصویب هیئت دولت نصب فیلتر دوده در همه خودروهای داخلی و وارداتی برای مقابه با آلودگی هوا الزامی شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه هیئت دولت در نشست اخیر خود (24 فروردین امسال) مصوبه های مهم و موثری در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوای کشور تصویب کرد، گفت: بخش مهمی از این مصوبه ها بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در شهرداری تهران (شرکت کنترل کیفیت هوا) بوده است.

وحید حسینی با تقدیر از توجه رییس جمهوری، هیئت وزیران و رییس سازمان حفاظت محیط زیست که بستر لازم برای طرح و تصویب تحقیقات انجام شده در این شرکت را در هیئت دولت فراهم کرده‌اند، افزود: تاکید ویژه متخصصان و کارشناسان، همواره تصویب مصوبه های قانونی بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های علمی در زمینه آلودگی هوا بوده است.

به گفته وی، بررسی کیفیت سوخت در جایگاه‌های شهر تهران پروژه‌ای بود که شرکت کنترل کیفیت هوا با تلاش از سال 1391 آغاز کرد و با اعلام نتایج آن و همکاری رسانه‌ها زمینه تصویب مصوبه هایی شد که هم اکنون شاهد آن هستیم.

حسینی در ادامه به انجام تحقیق های گسترده برای دستیابی به راهکاری مناسب برای کاهش آلودگی ناشی از خودروهای دیزلی اشاره و تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌هایی که حاصل تحقیق های علمی با موضوع بررسی راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا ناشی از موتور خودروهای دیزلی در دنیا بود به راهکار کنترلی استفاده از فیلتر دوده رسیدیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: برای بررسی‌های عمیق‌تر با کارشناسان صاحب نظر از کشورهای سوئیس و آلمان نیز نشست‌های مفیدی برگزار شد و در نهایت طی تعامل مستمر با سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها، مصوبه هیئت دولت در زمینه الزام به نصب فیلترهای دوده روی تمام خودروهای دیزلی وارداتی و نیز تولید داخل حاصل شد.

کد خبر 215173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =