طرح توسعه واحد ایزومرازیسیون پالایشگاه شیراز اجرا می شود

شانا_گروه پالایش و پخش: طرح توسعه واحد ایزومرازیسیون پالایشگاه شیراز به منظور کاهش هزینه و ارتقای کیفیت بنزین این شرکت در حال انجام مهندسی تفصیلی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز در این باره به خبرنگار شانا گفت: طرح توسعه واحد ایزومرازیسیون پالایشگاه شیراز از حدود 6 ماه گذشته کلید خورده و مهندسی بنیادی و اصلی آن به اتمام رسیده است.

عبدالرحیم شمس الدینی با بیان اینکه هم اکنون مهندسی تفصیلی این پروژه نیز با 50 درصد پیشرفت در حال انجام است، افزود: امیدواریم بتوانیم این پروژه را تا پایان سال 94 به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را افزایش کیفیت بنزین و تولید بنزین یورو 4 عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای طرح توسعه ایزومراسیون شرکت، علاوه بر کاهش هزینه های مالی و افزایش کیفیت بنزین، مقدار بنزن موجود در بنزین را نیز به حد استاندارد خواهیم رساند.

وی برآورد کلی اجرای این طرح را 65 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: تاکنون تمام اقدام های مهندسی اولیه و تفصیلی توسط کارکنان خود شرکت انجام شده است.

به گزارش شانا چندی پیش مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور نیز گفته بود: به دلیل اینکه پروژه های افزایش کیفیت محصولات پالایشگاه شیراز در پروژه جدید پارس در نزدیکی شیراز پیش بینی شده بود، هیچ گونه طرح افزایش کیفیت برای شرکت پالایش نفت شیراز پیش بینی نشده بود، اما در حال حاضر با توجه به تاخیر در اجرای پروژه پارس، این پالایشگاه نیز در حال برنامه ریزی برای افزایش کیفیت محصولات شرکت است.

بر پایه این گزارش، مراحل طراحی و ساخت پالایشگاه شیراز واقع در جاده شیراز- اصفهان از سال ۱۳۴۹ شروع شد و در سال ١٣٥٢ به اتمام و در همـان سال نیز به بهره برداری رسید.

تولید روزانه بنزین در این پالایشگاه هم اکنون ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه است.

کد خبر 215174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =