۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
  • کد خبر: 215194
گازرسانی به شهرستان زابل در اولویت است

شانا _ گروه دولت و مجلس: عملیات گازرسانی به شهرستان زابل در اولویت است همچنین با توجه به اجرای پروژه بزرگ پتروشیمی گازرسانی به چابهار نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش شانا، سرپرست نهاد ریاست جمهوری دیشب (سه‌شنبه،۲۶ فروردین ماه) در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علی‌رغم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیاد، کاستی هایی در این استان وجود دارد، گفت: در زمینه زیرساخت ها اگرچه در طول سال‌های گذشته اقدام هایی انجام شده، اما این کار‌ها متناسب با دیگر استان‌ها نبوده و در این استان نیازمند برداشتن گام‌های بلندتری بویژه در زمینه تامین انرژی هستیم.

محمد نهاوندیان با بیان اینکه امروز در دولت تدبیر و امید تصمیم لازم برای تامین گاز شهرهای استان گرفته شده و این موضع در اولویت است، گفت: همانطور که رییس‌جمهوری در جمع مردم زاهدان اعلام کرده‌اند، گازرسانی به شهرهای زاهدان و خاش طی دو سال آینده انجام خواهد شد، گازرسانی به شهرستان زابل در اولویت است و گازرسانی به چابهار نیز با توجه به اجرای پروژه عظیم پتروشیمی نیز در دستور کار قرار دارد، به این ترتیب یکی از کاستی‌ها که دسترسی به انرژی با قیمت رقابتی است در این دولت تأمین می‌شود.

بر پایه این گزارش، اواخر پارسال بود که بیژن زنگنه وزیر نفت در کمیسیون انرژی در پاسخ به سوال «حمیدرضا پشنگ ریگی» نماینده مردم خاش، نصرت آباد و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفته بود: در آینده نزدیک گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان شتاب خواهد گرفت.

پشنگ ریگی به شانا گفته بود: متاسفانه پروژه گازرسانی از ایرانشهر به خاش و زاهدان فقط 10 درصد پیشرفت داشته در حالیکه در داخل خاش ٨٠ کیلومتر شبکه شهری ایجاد شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز داشته بود: تا قبل از سوال از وزیر نفت سیاست مشخصی از سوی وزارت نفت در این باره اعلام نشده بود اما زنگنه در این جلسه تاکید کرد عملیات افزایش پوشش شبکه گاز سیستان و بلوچستان وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه اشتغال زیربنای امنیت پایدار در منطقه است، اظهار داشت: صنعت در استان سیستان و بلوچستان از طریق گسترش شبکه گازرسانی تقویت می‌شود و در ‌‌نهایت سبب اشتغال جوانان خواهد شد.

کد خبر 215194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =