ایران یکی از ارزان ترین کشورهای جهان در زمینه قیمت انرژی است

شانا_ گروه دولت و مجلس: ایران یکی از پرمصرف‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین کشور جهان در حوزه قیمت انرژی و سوخت است.

سید محمد غرضی، یکی از کارشناسان حوزه انرژی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه دو نرخی بودن بنزین مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، گفت: بنزین و یا هر کالای دیگری که به صورت دو نرخی به مردم عرضه می‌شود به افزایش فساد اقتصادی کمک کرده و مشکلات عدیده‌ای برای مردم بوجود آورده است.

وی که در سال‌های 1360 تا 64 وزیر نفت بوده است، افزود: در شرایط کنونی افزودن حتی یک ریال به نرخ بنزین می‌تواند زندگی اقتصادی مردم را تحت تاثیر قرار دهد، اما باید پذیرفت که ایران یکی از پرمصرف‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین کشور جهان در عرضه انرژی و سوخت محسوب می‌شود.

غرضی، مصرف فزاینده و خارج از عرف انرژی را در ایران تاسف بار دانست و تصریح کرد: سوخت و انرژی سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، از این رو تمامی مردم باید برای حفظ و نگهداشت این سرمایه عظیم با وزارت نفت و دیگر ارگان‌های ذیربط مشارکت فعالی داشته باشند.

وزیر سابق نفت و مخابرات در دوران سازندگی، عنوان کرد: با کاستن از شدت مصرف انرژی نه‌تنها آسیب کمتری به محیط زیست کشور وارد خواهد شد، بلکه این موضوع می‌تواند ایران را به سمت توسعه در امور زیربنایی بویژه امور مربوط به نفت و انرژی سوق‌دهد.

کد خبر 215202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =