۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
  • کد خبر: 215203
تقاضای نفت چین کاهش یافت

شانا _ گروه بین الملل: کند شدن روند رشد اقتصادی چین سبب شده است تقاضای انرژی این کشور در سه ماه نخست سال 2014 میلادی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، کند شدن رشد اقتصادی در چین سبب شده است پالایشگران این کشور وادار شوند حجم تولید خود را کاهش و میزان صادرات خود را افزایش دهند و در نتیجه، تقاضای نفت خام در چین در سه ماه نخست سال 2014 میلادی 0.6 درصد کاهش یافت.

داده های رسمی نشان می دهد که رشد اقتصاد چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی به کمترین حد خود در 18 ماه گذشته رسیده و دولت این کشور توانایی بازگرداندن ثبات به اقتصاد این کشور را از دست داده است.

تحلیل اطلاعات اولیه منتشر شده از سوی دولت چین نشان می دهد که میانگین مصرف نفت خام چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 9 میلیون و 960 هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به دوره مشابه در سال 2013 میلادی کمتر است.

برآوردهای آژانس بین المللی انرژی نیز نشان می دهد که تقاضای نفت خام چین در مجموع سال جاری میلادی، تنها 3.4 درصد، معادل 348 هزار بشکه در روز، رشد خواهد داشت.

داده های اداره ملی آمار چین نشان می دهد که حجم پالایش روزانه نفت در چین در ماه مارس سال 2014 میلادی به 9 میلیون و 870 هزار بشکه در روز رسیده که 2.6 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

چین همچنین در ماه مارس سال جاری میلادی، برای نخستین بار در چهار سال گذشته، به صادرکننده فرآورده های نفتی تبدیل شد و رقم خالص صادرات این کشور به 370 هزار تن رسید.

کد خبر 215203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =