۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر: 215205
ترکیه نخستین نیروگاه بیوگاز خود را می سازد

شانا _ گروه بین الملل: دانشگاه قفقاز قارص که مسئول پروژه ساخت و بهره برداری نخستین نیروگاه بیوگاز ترکیه است، در نظر دارد با استفاده از فضولات حیوانی و گیاهان، انرژی برق و حرارتی تولید کند.

به گزارش خبرگزاری اخلاص، شرکت برق آلترای ترکیه سرمایه گذار اصلی پروژه ساخت نخستین نیروگاه بیوگاز این کشور قرار است با نظارت جودت بزکوش،عضو هئیت علمی دانشگاه قارص  در شهرستان سلیمیه استان قارص احداث شود.

بزکوش با اعلام این خبر، گفت: برای تحقق این پروژه، 22 میلیون یورو سرمایه در نظر گرفته شده است.

هدف اصلی این پروژ تولید برق و انرژی حرارتی است، با آغاز فعالیت این نیروگاه نه تنها مشکل انرژی این شهرستان حل می شود، بلکه الگوی کشاورزی این منطقه را نیز تغییر می کند زیرا با کاشت و سپس استفاده از سنتز گیاهانی مانند ذرت و نیشکر می توان به انرژی دست یافت.

بزکوش افزود: مواد خام مورد نیاز این نیروگاه در جهان به آسانی یافت می شود، برق تولیدی این نیروگاه ها برای گرمایش گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل ارزان بودن این انرژی، میوه های پرورش یافته در این گلخانه ها نیز ارزان تر شده در نتیجه به اقتصاد کشور نیز کمک می کند.

علاوه بر اشتغالزایی این پروژه، این نیروگاه انرژی پاک تولید می کند و به محیط زیست هیچ آسیبی نمی رساند.

در صورت موفقیت این پروژه، نیروگاه های مشابه ای در شهرستان های آرپاچای کارس، استان ایغدیر و منطقه آکیاکا موگلا ساخته می شود.

کد خبر 215205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =