۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
  • کد خبر: 215208
تولید گاز چین به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسید

شانا _ گروه بین الملل: چین با ادامه برنامه مصرف سوختهای پاک تر، تولید گاز طبیعی خود را در ماه مارس 2014 به بالاترین سطح در دو سال گذشته رساند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، اداره ملی آمار چین امروز (چه27 فروردین) اعلام کرد تولید گاز طبیعی چین با 7.6 درصد افزایش در ماه مارس سال جاری میلادی به 11 میلیارد متر مکعب رسید.

دولت چین افزایش تولید گاز را به عنوان ابزاری برای مقابله با آلودگی هوا دنبال می کند.

آلودگی هوا در چین به طور معمول از سطح توصیه شده سازمان بهداشت جهانی فراتر می رود.

اداره ملی انرژی چین در ماه ژانویه در برنامه کاری خود پیش بینی کرده بود که تولید گاز طبیعی این کشور در سال 2014 میلادی با 12 درصد افزایش در مقایسه با سال پیش به 131 میلیارد متر مکعب برسد.

وانگ رویکی، تحلیلگر موسسه آیسیس-سی وان، گفت: تولید بالای گاز طبیعی در نتیجه تقاضای زیاد است زیرا بر اساس ملزومات محیط زیستی، مصرف کنندگان خانگی در حال تغییر سوخت مصرفی خود از زغال سنگ به گاز هستند.

لی که کیانگ، نخست وزیر چین، در کنگره ملی خلق در ماه مارس گفته بود که آلودگی هوا یکی از مشکلات عمده چین است و دولت با از رده خارج کردن اتومبیلهای دودزا و تعطیلی کارخانه های با سوخت ذغال با آلودگی "اعلام جنگ" می کند.

در همین حال، سطح فرآورش نفت خام چین در ماه مارس با 2.6 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 41 میلیون و 900 هزار تن رسید و تولید نفت خام این کشور در همین مدت 0.1 درصد افت کرد و به 17 میلیون و 640 هزار تن رسید.

تولید برق چین نیز در ماه مارس با 6.2 درصد رشد، به 452 میلیارد و 800 میلیون کیلو وات ساعت رسید.

کد خبر 215208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =