شل احداث یک کارخانه پتروشیمی را در آمریکا بررسی می کند

شانا _ گروه بین الملل: شرکت شل قصد دارد امکان ساخت یک کارخانه بزرگ پتروشیمی را در ایالت پنسیلوانیا آمریکا بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت شل قصد دارد چهارشنبه (27 فروردین) جلسه های دیدار با سهامداران را برای مذاکره درباره امکان ساخت یک کارخانه بزرگ پتروشیمی در غرب ایالت پنسیلوانیا آمریکا برگزار کند.

 شرکت شل در اوایل سال 2012 میلادی، محلی به وسعت حدود 35 مایل را در شمال غرب شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا برای امکان ساخت یک کارخانه چند میلیارد دلاری پتروشیمی انتخاب کرد.

شرکت شل دارایی های واقع در این منطقه را خرید و به دنبال ارائه پینشهادهایی از سوی عرضه کنندگان در این باره بود.

 کیمبرلی وینداون، سخنگوی شرکت شل گفت: با این حال هنوز تضمینی درباره ساخت و اجرای این پروژه وجود ندارد.

وی افزود: هیچ تصمیم نهایی برای احداث این کارخانه گرفته نشده و این جلسه ها، تنها فرصتی برای دیدار و ملاقات مردم با نمایندگان شرکت شل و مشارکت ها آنها در این طرح است.

این کارخانه کراکینگ، اتان شیل اویل و شیل گس (نفت و گاز رسی) را به مواد شیمیایی پرسودتری تبدیل می کند که قابل استفاده برای تولید پلاستیک، تایر و  دیگر محصولات هستند.

فرآیند کراکینگ یا در دما و فشار بالا و بدون کاتالیزور، یا در دمای پایین و فشار کم و در حضور کاتالیزور انجام می‌شود و ملکول اتان را به ترکیبات شیمیایی کوچکتر تبدیل می کند.

شرکت شل که مقر آن در آمریکا در شهر هوستون است، برآورد می کند که این کارخانه  جدید کراکینگ چند صد کارمند استخدام کند که این کار منجر به رشد تجارت و ایجاد حدود 10 هزار شغل می شود.
کد خبر 215211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =