بحران کریمه بازار انرژیهای تجدید پذیر را هم تهدید می کند

شانا _ گروه بین الملل: شرکت توزیع برق اوکراین، پرداختها برای تولید برق به کریمه را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد سبز، پس از پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه، سرمایه گذاریهای برنامه ریزی شده برای بازار انرژیهای تجدیدپذیر نیز دچار سر درگمی شده است.

سرمایه گذاری برای انرژی در کریمه که بیشترین پتانسیل تولید برق با استفاده از انرژی باد و خورشید در منطقه را دارد، تا زمانی که جزئی از اوکراین به شمار می رفت از طرف این کشور صورت می گرفت و از تشویقهای دولتی که اوکراین تعیین کرده بود بهره مند می شد.

اما پس از جدایی کریمه از اوکراین، شرکت پخش برق اوکراین همه پرداختهایی که به شرکتهای تولید برق در کریمه داشت را متوقف کرد.

بنا بر گزارشهای منتشر شده شرکت اتریشی اکتیو سولار ((Active Solar که از بزرگترین سازندگان نیروگاه های برق خورشیدی در اروپا و صاحب چهار نیروگاه برق خورشیدی در کریمه است، پس از مشکلاتی که میان اوکراین و روسیه بر سر کریمه پیش آمد روزهای سختی را می گذراند.

این شرکت که پس از وقایع اخیر مجبور به اخراج گسترده  نیروهای خود در کریمه شده، تنها به کارمندانی که مسئول نگهداری از تجهیزات نیروگاه هستند اجازه ی ادامه کار داده است.

همچنین این شرکت که در اوکراین و کریمه پروژه هایی با مجموع ظرفیت نزدیک به 300 مگاوات ساخته است، اعلام کرد: در روند انجام پروژه های مشترک با اوکراین اختلالی ایجاد نمی شود.

از طرفی دیگر موسسه ی HIS  که پیش از اتفاقهای اخیر پیش بینی کرده بود اوکراین در سال 2014 با استفاده از انرژی خورشیدی 430 مگاوات برق بیشتری نسبت به سال گذشته تولید می کند، در پی تحولات اخیر این رقم را به 100 مگاوات تغییر داد.

کد خبر 215212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =