پروژه بنزین سازی پالایشگاه لاوان تکمیل می شود

شانا_ گروه پالایش و پخش: واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه لاوان در صورت پایان خرید و نصب کاتالیست تا 4 ماه آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با راه اندازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه لاوان، بنزین این شرکت با کیفیت یورو 4 تولید خواهد شد.

به گفته سعید محجوبی میزان بنزین این پالایشگاه پس از راه اندازی کامل طرح افزایش می یابد و به سه میلیون و 400 هزار لیتر در روز خواهد رسید.

محجوبی تولید کنونی بنزین روزانه این شرکت را 2 میلیون و 200 هزار لیتر اعلام کرد و افزود: پالایشگاه لاوان، 3 میلیون و 500 هزار لیتر در روز نیز نفت گاز تولید می کند.

بنزین سازی پالایشگاه تبریز 

محجوبی همچنین از تکمیل پروژه بنزین سازی پالایشگاه تبریز و برنامه ریزی آن برای تولید بنزین یورو 4 یاد کرد و گفت: هم اکنون در این پالایشگاه حدود 3.5 میلیون لیتر بنزین تولید می شود که در صورت مشخص شدن برنامه نهایی و اجرای آن، نیمی از بنزین با کیفیت یورو 4 تولید خواهد شد.

وی به فرآورش یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت و میعانات گازی در روز توسط 9 پالایشگاه کشور اشاره کرد و گفت: در بیشتر این شرکتهای پالایشی طرحهای افزایش کیفیت و ظرفیت تولید، اجرا و یا در حال اجراست.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور به پالایشگاه نفت کرمانشاه اشاره کرد و افزود: به دلیل ساخت پالایشگاه آناهیتا در نزدیکی پالایشگاه کرمانشاه، هیچگونه طرح افزایش ظرفیت یا کیفیت برای این پالایشگاه برنامه ریزی نشده است.

وی به قدمت این شرکت پالایشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون در این شرکت 650 هزار لیتر بنزین و 700 هزار لیتر گازوییل با کیفیت یورو 2 تولید می شود.

به گزارش شانا، گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره و پنتان ( که برای مصرف پتروشیمی های کشور ارسال می شود ) از محصولات پالایشگاه کرمانشاه است. این شرکت در سال 90 تولید آزمایشی سوخت هواپیما ( A.T.K ) را آغاز کرد.

این شرکت، علاوه بر تولید فـرآورده هـای نفتی، خـوراک نفت سفید شرکـت پتروشیمی بیستون را نیز تامین می کند.

کد خبر 215225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =