۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
  • کد خبر: 215252

شانا _ گروه بین الملل: استمرار بحران اوکراین سبب شد شاخص نفت خام برنت به با افزایش قیمت رو به رو باشد، در حالی که بهای نفت در آمریکا کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لوس آنجلس، در معاملات روز چهارشنبه (27 فروردین) در بازار لندن، استمرار بحران در اوکراین سبب شد بهای شاخص نفت خام برنت به مرز 110 دلار نزدیک شود، در حالی که با افزایش سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا، بهای نفت این کشور کاهش یافت.

در آستانه مذاکرات چند جانبه بین المللی میان قدرت های مختلف جهانی، نیروهای دولتی اوکراین از یک سو و شبه نظامیان جدایی طلب طرفدار روسیه از سوی دیگر، در نقاط مختلف در شرق اوکراین قدرت نمایی کردند.

با این همه، افزایش سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا سبب شد بهای شاخص نفت خام این کشور یابد، زیرا تولید داخلی این کشور به اوج خود در 25 سال گذشته رسیده و واردات این کالا نیز افزایش یافته است.

بر پایه داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخیره سازی نفت در این کشور در هفته گذشته، 10 میلیون بشکه افزایش یافت و به 394 میلیون بشکه رسید که بسیار بیشتر از برآورد کارشناسان بود.

تا ساعت 20 و 30 دقیقه (ساعت 17 به وقت گرینویچ) بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن، 49 سنت افزایش یافت و به 109 دلار و 85 سنت رسید که بالاترین حد آن در یک ماه اخیر به شمار می آید.

از سوی دیگر، بهای هر بشکه شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا با 35 سنت کاهش، به 103 دلار و 40 سنت رسید.

کد خبر 215252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =