۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۸
  • کد خبر: 215255
کشف یک میدان بزرگ نفتی در آستاراخان روسیه

شانا _ گروه بین‌الملل: وزیر منابع طبیعی روسیه از کشف یک میدان نفتی جدید در منطقه آستاراخان این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، سرگئی دانسکوی با اشاره به وجود حدود 300 میلیون تن نفت و 90 میلیارد متر مکعب گاز در این میدان، حجم ذخایر آن را بی‌سابقه خواند و گفت: این کشف نشان دهنده پتانسیل بالای منطقه آستاراخان است.

شرکت نفت و گاز ای اف بی این میدان گازی را که «ولیکوی» به معنای «عظیم» نام دارد، کشف کرده است؛ این شرکت شاید برای توسعه آن با سایر شرکت‌های نفتی شراکت کند.

بر اساس این گزارش، دو نامزد احتمالی برای شراکت با ای اف بی در میدان ولیکوی، روسنفت و لوک‌اویل، اولین و دومین تولیدکنندگان بزرگ نفت روسیه هستند.

الکسی کوکین، تحلیل‌گر حوزه انرژی در گفت و گو با راشاتودی گفت: با توجه به وجود نداشتن فضای کافی برای ذخیره تولیدات این میدان، همه بازیگران عمده صنعتی در این پروژه مشارکت می‌کنند؛ محتمل ترین گزینه‌ها هم روسنفت و لوک‌اویل هستند که هر دو پروژه‌هایی در نزدیکی میدان کشف شده دارند.

این کارشناس روس، ارزش ذخایر این میدان را نزدیک به یک میلیارد دلار ارزیابی کرد.

شرکت روسنفت، هم‌اکنون در میدان نفتی وانکور با ظرفیت 140 میلیون تن در نزدیکی میدان جدید کشف شده توسط ای اف بی فعال است.

میدان نفتی وانکور تا پیش از این، آخرین اکتشاف ذخایر عظیم هیدروکربنی روسیه بود که سال 1988 با بیش از 500 میلیون تن نفت کشف شد.

میدان نفتی فیلانوفسکی لوک‌اویل نیز در منطقه آستاراخان قرار دارد و ذخایر آن به بیش از 150 میلیون تن نفت می رسد.

در سال 2012 میلادی، لوک‌آویل میدان نفتی تامبوف را نیز در نزدیکی فیلانوفسکی به بهره برداری رساند؛ این میدان پنجمین میدان نفتی بزرگی دنیاست.
کد خبر 215255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =