شانا _ گروه بین الملل: دولت اکوادور اعلام کرد که تا ماه ژوئن سال 2014 میلادی، قرارداد ساخت یک پالایشگاه نفت در این کشور به امضا می رسد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال از کیتو، دولت اکوادور چهارشنبه (27 فروردین) اعلام کرد که قرارداد ساخت پالایشگاه رفینریا دل پسیفیکو الوی آلفارو که بزرگترین پروژه زیرساختی این کشور به شمار می آید، در ماه ژوئن سال جاری میلادی به امضا خواهد رسید.

شرکت برزیلی اودبرشت اکنون در حال آماده سازی محوطه ساخت پالایشگاه است. رافائل پوودا، وزیر بخش های راهبردی اکوادور اعلام کرد که مقدمات ساخت پالایشگاه یاد شده، حدود 85 درصد تکمیل شده است و در ماه ژوئن سال جاری میلادی، پیمانکار ساخت این پالایشگاه مشخص می شود.

پالایشگاه یاد شده، پروژه ای مشترک میان شرکت دولتی پترواکوادور و شرکت ونزوئلایی پی دی وی اس ای است؛ پیش بینی می شود که شرکت ملی نفت چین نیز به جمع شریکان این پروژه بپیوندند.

برای تأمین اعتبار این پروژه که برنامه ساخت آن در سال 2007 میلادی اعلام شد، دولت اکوادور از سال 2011 میلادی با شرکت ملی نفت چین و همچنین بانک صنعت و بازرگانی چین مذاکره می کرده است.پ

پوودا گفت: امیدواریم که در هفته های آینده، به توافقی نهایی در زمینه امور مالی دست یابیم و فرایند قانونی تأمین اعتبار، در آخرین مراحل خود قرار دارد.

اکوادور اکنون روزانه حدود 550 هزار بشکه نفت تولید می کند؛ پیش بینی می شود پالایشگاه رفینریا دل پسیفیکو الوی آلفارو، تا سال 2017 میلادی به بهره برداری برسد و روزانه 200 هزار بشکه نفت پالایش کند.

کد خبر 215257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =