صادرات نفت عربستان 3.5 درصد افزایش یافت

شانا _ گروه بین الملل: تازه ترین آمارهای موسسه جودی نشان می دهد صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه 2014 نسبت به ماه پیش از آن (ژانویه) 3.5 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه خبر بلومبرگ، تازه ترین آمارهای موسسه جودی نشان می دهد صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه فوریه گذشته به بالاترین رقم در 5 ماه اخیر رسیده، صادرات نفت ایران افزایش داشته و عراق نیز بیشترین نفت را در این ماه فروخته است. 

بر اساس این گزارش، عربستان در ماه فوریه گذشته 7.76 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است،در حالی که صادرات نفت آن در ماه پیش از آن (فوریه) 7.5 میلیون بشکه در روز بوده است.

موسسه جودی گزارش داد: صادرات نفت ایران در ماه فوریه گذشته با 29 درصد افزایش به 1.65 میلیون بشکه در روز رسیده است.

عراق نیز صادرات نفت خود را در ماه فوریه گذشته به 2.8 میلیون بشکه در روز افزایش داده که این رقم نسبت به ماه ژانویه 26 درصد افزایش نشان می دهد.

عراق در ماه فوریه بیشترین نفت خام خود را حداقل از سال 2002، همزمان با راه اندازی موسسه جودی با هدف گردآوری داده های نفتی، فروخته است.

موسسه جودی تحت نظارت مجمع جهانی انرژی مستقر در ریاض عربستان فعالیت می کند و مسئولیت جمع آوری داده های نفتی کشورهای عضو این مجمع متشکل از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نفت خام جهان را بر عهده دارد.
کد خبر 215281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =