ارتش؛ مدافع مقتدر امنیت مسیر نفتکشهای ایران

شانا _ گروه مجلس و دولت: در حال حاضر ایران در حفظ امنیت منطقه بویژه حوزه حساس خلیج فارس که مهمترین ذخایر عظیم نفت و گاز را دارا ست و نیز در گستره آبهای بین المللی قابلیتها و ظرفیتهای خود را به اثبات رسانده است.

به گزارش شانا، در یک سال گذشته نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی افزون بر صیانت از خطوط تجاری ایران در خلیج فارس و دریای عمان، نیروی آماده برای کمک به کشتیهای تجاری و نفتکشهای دیگر کشور‌ها بوده است.

دکتر روحانی رئیس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی روز جمعه در مراسم روز ارتش گفت: دولت از همه مردم و نیروهای مسلح می‌خواهد تا فرصت لازم را برای بازسازی اقتصاد ملی و توسعه فرهنگی و اجتماعی به دولت بدهند و با حضور در همه صحنه‌ها امسال شاهد سیاستهای اقتصاد مقاومتی و فعالیتهای بیشتر در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی باشیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، پیش‌ از این در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرده بود: وظایف نیروی دریایی در حوزه صنعت نفت و گاز به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش نخست، حراست از منابع و ذخایر نفتی که در محدوده آبهای جمهوری اسلامی قرار دارد و بخش دوم، تامین امنیت نفتکشها و کشتیهایی است که مشغول جابجایی کالا، صادرات و واردات نفت و فرآورده‌های آن هستند.

وی افزود: هم اکنون امنیت ذخایر و چاههای نفتی واقع در آبهای سرزمینی کشورمان با قدرت و اقتدار از سوی یگانهای دریایی برقرار است و احدی به خود اجازه تعرض به منابع ملت ایران را نمی‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در باره تلاش این نیرو برای تامین امنیت نفتکشها و کشتیهای بزرگ جمهوری اسلامی در آبهای آزاد گفته است: خوشبختانه ما در بخش حراست از ناوگان کشتیرانی بویژه نفتکشها پیشرفتهای خوبی داشته‌ایم.

دریادار سیاری تاکید کرده بود: همچنین تلاش کرده‌ایم همراه با توسعه و رشد ناوگان کشتیرانی، امنیت آنها را در آبهای آزاد تامین کنیم که این مهم با تلاش شبانه‌روزی دلاورمردان نیروی دریایی محقق شده است.

کد خبر 215286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =