۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
  • کد خبر: 215291

شانا _ گروه بین الملل: دولت اوکراین و شرکت انی درباره لزوم افزایش تولید گاز در این کشور بحران زده به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از میلان، شرکت ایتالیایی انی اعلام کرد که مدیر عامل این شرکت و وزیر انرژی اوکراین دیروز (پنجشنبه 28 فروردین ماه) توافق کرده اند که تولید گاز در این کشور بحران زده، باید افزایش یابد.

در بیانیه شرکت انی آمده است: دو طرف درباره فعالیتهای شرکت انی در اوکراین بحث کردند و درباره لزوم همکاری برای افزایش ظرفیت تولید گاز از ذخایر نامتعارف و همچنین ذخایر متعارف خشکی، به توافق رسیدند.

این بیانیه می افزاید: بنا به درخواست وزیر انرژی اوکراین، شرکت انی برای یافتن راههای نوین عرضه گاز به اوکراین تلاش می کند که از جمله آنها، ساز و کار معکوس کردن جریان  انتقال گاز خط لوله ها و همچنین بهره وری در استفاده از تأسیسات ذخیره سازی است.

شرکت انی، بزرگترین خریدار اروپایی گاز تولیدی از سوی شرکت روسی گازپروم به شمار می آید. این شرکت از سال 2011 میلادی با تصاحب دو امتیاز بهره برداری در حوزه دنیپر ـ دونت، حضور خود را در اوکراین آغاز کرد.

انی در سال 2012 میلادی 50 درصد از سهام شرکت وستگس اینوست را خرید که در محدوده ای به مساحت سه هزار و 800 کیلومتر مربع، امتیاز بهره برداری از 9 منطقه ذخایر نامتعارف گاز را در اختیار دارد.

کد خبر 215291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =