۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
  • کد خبر: 215300

شانا _ گروه بین الملل: صادرات نفت ایران در ماه مارس سال 2014 میلادی برای نخستین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، صادرات نفت ایران در ماه مارس سال جاری میلادی برای نخستین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافت و پیش بینی می شود این روند کاهشی در ماه آوریل نیز ادامه داشته باشد و به حد مذکور در توافق ژنو نزدیک تر شود.

بر پایه توافق ژنو، صادرات نفت ایران باید در دوره 6 ماهه اجرای این توافق، به طور میانگین حدود یک میلیون بشکه در روز باشد اما صادرات ایران تا کنون بیش از این حد بوده است.

بر پایه داده های نهادهای نظارت بر نفتکش ها، مهمترین عامل کاهش صادرات نفت ایران در ماه های مارس و آوریل، کاهش خرید نفت از سوی ژاپن و کره جنوبی است.

به گفته کارشناسان، ممکن است دلیل افت واردات نفت کشورهای کره جنوبی و ژاپن از ایران، عملیات نگهداری فصلی در پالایشگاه ها و تأسیسات دیگر نفتی این کشورها باشد.

با این همه، چین که بزرگترین خریدار نفت ایران به شمار می آید، در ماه آوریل سال جاری میلادی صادرات خود را افزایش می دهد و به 552 هزار بشکه در روز می رساند که حدود یک سوم بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته است.

هند نیز قرار است در ماه آوریل سال جاری میلادی روزانه 145 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند که کمتر از واردات آن در آغاز سال جاری میلادی است.

کد خبر 215300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =