ترکیه اکتشاف نفت را با بزرگ ترین کشتی لرزه نگار خود آغاز کرد

شانا _ گروه بین الملل: شرکت ملی نفت ترکیه (TPAO) بزرگترین کشتی لرزه نگار خود را برای کشف منابع تازه انرژی روانه آبهای این کشور کرد.

به گزارش تکنولوژی اکو، کشتی لرزه نگار باباروس خیرالدین پاشا در سال 2014، به منظور تثبیت مخازن نفت و گاز طبیعی در محدوده مرزهای آبی ترکیه، به ویژه دریای مدیترانه، سواحل آنتالیا و قبرس، لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی می کند.

با توجه به داده های این کشتی لرزه نگار، عملیات حفاری در بخشهایی که پتانسیل نفت و گاز دارد، انجام می شود.

سه گروه جداگانه نیز در خشکی، عملیات لرزه نگاری را برای کشف منابع انرژی جدید ادامه می دهند.

دو گروه که در خشکی فعالیت می کنند تا پایان سال میلادی، در 1277 کیلومتر مربع عملیات لرزه نگاری دو بعدی و در  761کیلومتر مربع عملیات لرزه نگاری سه بعدی انجام می دهند.

گروه سوم نیز در پروژه های برون مرزی شرکت ملی نفت ترکیه فعالیت می کند.

تانر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با شرکت در آیین گشایش این پروژه، گفت: در 10 سال گذشته، عملیات جستجو منابع انرژی 11 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: با خرید کشتی لرزه نگار بارباروس خیرالدین پاشا، در سال گذشته میلادی عملیات اکتشافی در دریاها را شش برابر بیشتر کردیم.

ییلدیز تصریح کرد: یک سوم از چهار هزار 500 چاه کشف شده از سال 1934، متعلق به 10 سال گذشته است.

در سال 2002 تنها 52 هزار متر عملیات حفاری در ترکیه انجام می گرفت،اما این مقدار در سال 2013 به 305 هزار متر رسید، در 11 سال گذشته، سرمایه گذاریها در این بازار به 7.5 میلیار دلار افزایش یافته که نیمی از این سرمایه گذاریها متعلق به بخش دولتی ترکیه، و نیمی دیگر نیز موفقیت بخش خصوصی است.

کد خبر 215360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =