توزیع سوخت با استاندارد یورو4 آلودگی هوای تهران را کاهش داده است

شانا_ گروه دولت و مجلس: گزارشها نشان می‌دهد توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته به طوری که تا 28 فروردین ماه امسال 5 روز هوای پاک در تهران گزارش شده است که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده، در حالی که تعداد روزهای هوای پاک در مدت مشابه سال گذشته یک روز بوده است.

به گزارش شانا، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ابتدای سال تاکنون 5 روز هوای پاک را در شهر تهران تجربه کردیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته فقط یک روز هوای پاک گزارش شده بود.

وی افزود :یکی از آلاینده‌های هوا کیفیت سوخت است، از این رو نوع سوخت توزیعی در میزان آلودگی هوا تاثیری بسزا دارد.

متصدی تصریح کرد: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها انجام شده که یکی از آنها توزیع بنزین و گازوییل یورو4 است که توزیع بنزین در تهران، کرج و اراک انجام شده  و گازوییل فعلا فقط در تهران توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: گزارشها نشان می‌دهد توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته به طوری که تا 28 فروردین ماه  5 روز هوای پاک در تهران گزارش شده است که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده در حالی که تعداد روزهای هوای پاک در مدت مشابه سال گذشته تنها یک روز بوده است.

متصدی افزود: تولید و توزیع گازوییل یورو4 هم از دیگر دلایل کاهش آلودگی هوا در تهران بوده است، یکی از پارامترهای اصلی در سنجش میزان آلودگی هوا ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است که از سوختهای بنزین و گازوییل تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: زمانی که آلاینده‌های هوا اندازه گیری می‌شوند اگر پارامتر ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط نامطلوب باشد هوا ناسالم اعلام می‌شود، در حالی که ممکن است دیگر پارامترها مانند دی اکسید نیتروژن و یا گوگرد در شرایط مطلوبی باشند، اما به دلیل بالا بودن ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هوا ناسالم اعلام می‌شود، بنابراین می‌توان به اهمیت این ذرات در میزان آلایندگی هوا پی‌برد.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: خوشبختانه از اواسط اسفندماه سال گذشته نیز گازوییل یورو4 در شهر تهران توزیع شد که خود یکی از دلایل کاهش آلودگی هواست، تاکنون 10 میلیون لیتر گازوییل یورو 4  دارای گوگرد پایین یعنی در حد 40 PPM، توزیع شده است.

متصدی تاکید کرد: قطعا این اقدامات موجب شد تا از ابتدای سال تاکنون 5 روز هوای پاک را تجربه کنیم که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 215406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =