۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
  • کد خبر: 215419
ظرفیت برداشت گاز از مخازن ذخیره سازی افزایش می یابد

شانا_ گروه گاز: با تاکید وزیر نفت مبنی بر توسعه مخازن ذخیره سازی گاز، ظرفیت برداشت از مخازن ذخیره سازی امسال افزایش می یابد.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به تاکید وزیر نفت برای توسعه مخازن زیر زمینی و روزمینی ذخیره سازی گفت: آنچه مسلم است در زمستان سال گذشته اگرچه حجم برداشت گاز از مخازن ذخیره سازی نسبت به مصارف گاز کشور رقم بالایی نبود، ولی اثربخشی ذخیره سازی را در سراجه قم با ورود 10 میلیون متر مکعب گاز در روز مشاهده کردیم.

عبدالحسین ثمری با بیان این مطلب اظهار کرد: از زمانی که ساختار ذخیره سازی در شرکت ملی گاز ایران تغییرات اساسی کرد و تبدیل به شرکت ذخیره سازی شد، اهداف مشخصی در حوزه ذخیره سازی برای این شرکت پیش بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت های بزرگی در شرکت ذخیره سازی انجام و مطالعات و دانش فنی قابل قبولی کسب شده است.

ثمری تصریح کرد: وزیر نفت در خصوص ورود بخش خصوصی توانمند به بحث ذخیره سازی دید مثبتی دارند و این نگاه از سوی شرکت ملی گاز ایران در پروژه ها لحاظ می شود.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: براساس انتظار شرکت ملی گاز ایران در زمینه ذخیره سازی گاز، زمستان 92 از مخزن سراجه قم گاز برداشت شد و انتظار شرکت گاز به خوبی برآورده شد.

وی ادامه داد: از آنچه پیش بینی و در برنامه نیز تعریف شده بود توانستیم میزان بیشتری گاز از مخزن سراجه قم دریافت کنیم.

وی عملکرد شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی را در زمستان سال گذشته رضایت بخش دانست و افزود: سال گذشته می توانستیم از مخزن شوریجه نیز بهره مند شویم ولی این امکان فراهم نشد؛ به طور حتم در سال جاری از مخازن سراجه و شوریجه بهره مندی بیشتری خواهیم داشت.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: با توجه به بهره برداری از مخزن شوریجه، اثربخشی بیشتری از شرکت ذخیره سازی انتظار داریم و امیدواریم 50 درصد بیشتر از میزانی که در سال 92 وارد مدار شد، از مخازن ذخیره سازی گاز دریافت کنیم.

کد خبر 215419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =