۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
  • کد خبر: 215421
رکورد سرعت حفاری در پارس جنوبی شکسته شد

شانا_گروه نفت: حفاری، حفره 32 اینچی فاز 13 پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید و سرعت این عملیات حفاری در طول تاریخ توسعه میدان پارس جنوبی بی نظیر بوده است.

به گزارش شانا، حفره 32 اینچی یکی از چاه های میدان گازی پارس جنوبی در فاز 13 در مدت زمان 16 ساعت حفر و عملیات حفاری در آن با تلاش کارکنان شرکت حفاری شمال با موفقیت به پایان رسید که این سرعت حفاری به استناد آمارهای موجود در طول تاریخ توسعه میدان پارس جنوبی بی نظیر بوده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران این رکورد، توسط دستگاه حفاری سحر1 به ثبت رسید که دو سال قبل و پس از توقفی 28 ساله در تامین دکل های دریایی، توسط حفاری شمال و تحت مالکیت این شرکت ایرانی وارد آب های خلیج فارس شد.

شرکت حفاری شمال با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این موفقیت با تلاش حفارمردان متخصص این شرکت و نظارت، حمایت و پشتیبانی شرکت پتروپارس حاصل شد.

بر اساس این گزارش، آخرین رکورد موجود در این زمینه و در مورد حفره ای مشابه در همین میدان گازی مربوط به یک دستگاه حفاری با مالکیت هند و تحت اجاره شرکت های ایرانی است که در سال 1391 با سرعت حفاری بیش از 20 ساعت به ثبت رسید.

رکورد سابق هم در زمانی به ثبت رسیده بود که دستگاه حفاری سحر 1 هنوز وارد منطقه عملیاتی پارس جنوبی نشده بود و اکنون شرکت حفاری شمال موفق شد، افزون بر بهبود رکورد سابق به میزان بیش از 4 ساعت؛ این افتخار را به نام یکی از دکل های تحت مالکیت ایران و با کارکنان متخصص ایرانی به ثبت برساند.

کد خبر 215421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =