تلاش برای افزایش تعرفه های برق در ژاپن

شانا_ گروه نفت: شرکت های برق ژاپن که با کمبود نقدینگی دست به گریبان هستند، در تلاش هستند موافقت دولت را برای دور دوم افزایش تعرفه های برق جلب کنند.

به گزارش شانا، مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت در گزارش اخیر "نشریه هفتگی تحولات بازار نفت و گاز" به بررسی تحولات بازار انرژی در کشورهای جهان پرداخته است که بر مبنای آن، شرکت های برق کیوشو و هوکایدوی این کشور که با کمبود نقدینگی مواجه هستند، در صدد هستند موافقت دولت را با دور دوم افزایش تعرفه های برق جلب کنند.

بر اساس این گزارش، این شرکت ها معتقدند از ماه مارس که حادثه فوکوشیما به وقوع پیوسته و سبب تعطیلی کلیه نیروگاه های هسته ای ژاپن شده است، همواره این شرکت ها دچار زیان مالی هستند.

البته در همین راستا چندی پیش پایگاه خبری بوابه الشرق، از تصویب سیاست جدیدی در دولت ژاپن خبر داد که بر اساس آن، انرژی هسته ای به عنوان یک منبع مهم تولید برق، در نظر گرفته شده است. با تصویب این سیاست جدید، طرح حذف تدریجی انرژی هسته ای که توسط دولت پیشین به تصویب رسیده بود، لغو می شود.

بر پایه این گزارش، طرح حذف تدریجی انرژی هسته ای در پی فاجعه هسته ای نیروگاه فوکوشیما توسط دولت قبلی ژاپن درسال ٢٠١١ تصویب شد و حال با تصویب طرح جدید، دولت ژاپن بر راه اندازی دوباره راکتورهای انرژی هسته ای متوقف شده این کشور تاکید دارد.

پس از فاجعه نیروگاه هسته ای فوکوشیما Daiichi و زمین لرزه و سونامی ناشی از آن و به دلیل ترس همگانی از تکرار  این حادثه، ٤٨ راکتور این کشور غیر فعال شد.

کد خبر 215438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =