تاکید بر حمایت از بورس، اعتماد را تقویت می کند

شانا_ گروه پتروشیمی: معاون ناشران و اعضای شرکت بورس گفت: تاکید دوباره مجلس و دولت بر حمایت از بازار سرمایه، اطمینان و اعتماد را در این بازار تقویت می کند.

به گزارش شانا معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اظهار کرد: با اقداماتی مانند برطرف کردن ابهامات در بازار و تدوین قوانین و مقرراتی برای بهبود بخش واقعی اقتصاد و  تغییرنکردن مفروضات اصلی سرمایه‌گذاری در بلندمدت، می توان به بازگشت رونق به بازار سرمایه کمک کرد.

امیرحمزه مالمیر افزود: اقداماتی مانند برطرف کردن ابهامات در بازار و تدوین قوانین و مقرراتی برای بهبود بخش واقعی اقتصاد و  تغییرنکردن مفروضات اصلی سرمایه‌گذاری در بلندمدت، می توان به بازگشت رونق به بازار سرمایه کمک کرد.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس با بیان این مطلب گفت: دولتمردان و نمایندگان مجلس همواره بر حمایت از بازار سرمایه تاکید داشته‌اند و بر این اساس، به نظرم تاکید اخیر بر حمایت از بازار سرمایه توسط مجلس، بانکها و دولت، تغییر رویکرد محسوب نمی شود، زیرا بورس همواره مورد حمایت دولت بوده است.

 مالمیر ادامه داد: البته این تاکید دوباره، اطمینان خاطر و اعتماد را به بازار سرمایه بر می‌گرداند اما تثبیت بازار و تداوم روند مثبت آن، نیازمند اقدام عملی از سوی دولتمردان و نمایندگان مجلس است.

وی توضیح داد: اقداماتی مانند برطرف کردن ابهامات در بازار و تدوین قوانین و مقرراتی برای بهبود بخش واقعی اقتصاد و تغییرنکردن مفروضات اصلی سرمایه‌گذاری در بلندمدت، می تواند به بازگشت رونق به بازار سرمایه کمک کند.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس با اشاره به این که هنوز بخشی از بازار سرمایه اطلاعات عملکرد 9 ماهه را باوجود تکلیف قانونی، افشا نکرده اند، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی آن وجود اختلاف و ابهام با بخشی از بدنه‌ دولت است، این در حالی است که برطرف کردن ابهام و امکان ارائه‌ اطلاعات می‌تواند به تثبیت بازار سرمایه کمک کند.

مالمیر در پاسخ به این سئوال که تاثیر فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر بازار سرمایه چیست، ابراز داشت: در سال 89 نخستین مرحله از هدفمندسازی یارانه ها به اجرا درآمد و برای شفاف‌سازی اثرات آن، میزان مصارف انرژی شرکتها به بازار منعکس شد. ضمن آن‌که طی سالهای بعد از آن عملکرد شرکتها نشان داد تاثیر چندانی از هدفمندسازی یارانه‌ها نپذیرفته‌اند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، به نظر می‌رسد که اجرای این مرحله نیز تاثیر چندانی بر عملکرد عمده‌ شرکتها نگذارد. از طرفی برخی شرکتها افزایش هزینه‌های ناشی از اجرای هدفمندسازی را در پیش‌بینی‌های خود منظور کرده و قیمت محصولات برخی شرکتها دارای کشش لازم بوده و با افزایش کمی در قیمت اثرات اجرای مرحله دوم به حداقل ممکن خواهد رسید.

بر پایه اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس در توصیه به سرمایه گذاران گفت: همواره یکی از توصیه‌هایی که به سرمایه‌گذاران داشته‌ام و بر آن تاکید دوباره می کنم، دوری از هیجان در تصمیم‌گیری و بهره‌بردن از تحلیل و تخصص افراد صاحب‌نظر و استفاده از اطلاعات رسمی و کم اهمیت دانستن شایعات مطرح شده در بازار است.

وی با اشاره به این که تصمیم‌گیری بر اساس صف خرید و فروش، بزرگترین آفت بازار سرمایه است، اظهار داشت: برای انتخاب سهام باید هر صنعت و هر شرکت را به طور مشخص بررسی کرد.

مالمیر در پایان به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد با تحلیل و بررسی اطلاعات و در صورت ناتوانی در تحلیل، از مشاوره‌ افراد آگاه استفاده کنند.
 
 
  
    
کد خبر 215439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =