کمبود گاز در عربستان مانع گسترش حضور در بازارهای داخلی است

شانا _ گروه بین الملل: شرکت پتروشیمی سابیک افزایش حضور در بازار داخلی عربستان را به دلیل کمبود گاز در این کشور بسیار دشوار ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، محمد المادی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی سابیک عربستان امروز (یکشنبه 31 فروردین ماه) گفت: این شرکت به دلیل کمبود گاز در عربستان سعودی، توسعه و افزایش حضور خود را در بازار داخلی این کشوربسیار دشوار ارزیابی می کند.

 وی این سخنان را پس از آن گفت که شرکت سابیک اعلام کرد: به دلیل پایین بودن قیمت فرآورده ها که با افزایش تولید و حجم فروش جبران شد، سودخالص این شرکت در سه ماه نخست سال 2014 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.8 درصد کاهش یافت.

المادی اعلام کرد: کمبود گاز و رقابت بخشهای بسیار برای در اختیار گرفتن این سوخت، توسعه در بازار داخلی عربستان را دشوار کرده است.

 وی با این حال گفت که شرکت سابیک چند طرح داخلی در حال ساخت دارد که کارخانه پلاستیک مصنوعی با شرکت سرمایه گذاری مشترک کیمیا (KEMYA ) از جمله آنهاست و این کارخانه ظرف دو تا سه سال آینده راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سابیک گفت: این شرکت  بررسی ها و مطالعاتی درباره امکان اجرای مگاپروژه هایی در عربستان، شیل گس (گاز رسی) آمریکای شمالی و چین را انجام داده است که نتایج آنها را بزودی خواهیم شنید.

 وی گفت: ما در حال مذاکره با برخی شریکان بالقوه در آمریکا برای سرمایه گذاری در بخش شیل گس هستیم.

المادی به چارچوب زمانی خاصی برای عقد هرگونه قرارداد در این باره اشاره نکرد.

 به گفته وی، هزینه شیل گس در مقایسه با قیمت نفت یا هر ماده جایگزین دیگری مانند زغالسنگ یا برق خورشیدی منطقی است.

کد خبر 215447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =