عملیات تنش زدایی خط لوله 42 اینچ سراسری در منطقه یک عملیات انتقال گاز

اهواز _ شانا _ گروه گاز: در راستای انتقال پایدار و ایمن گاز و با توجه به رانشی بودن زمین در محدوده تنگ نالی، بر روی خط لوله یکم سراسری گاز عملیات تنش زدایی و تعویض انجام شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در این باره توضیح داد:  با توجه به نوع سازند زمین و نیز رانشی بودن آن در تنگ نالی که از نقاط سخت گذر و با شیب بسیار تند در مسیر خط لوله یکم سراسری است، عملیات تنش زدایی و تعویض لوله و پوشش آن توسط کارکنان  عملیات خط لوله منطقه صورت گرفت.

 

مهندس عبدالحسین کوتکی افزود: با تعریف پروژه ایمن سازی، تنش زدایی و تعویض این خط لوله  و 24 اینچ بای پاس به منظور حذف و کاهش ریسکهای احتمالی با توجه به اهمیت بسیار بالای خط، این عملیات بدون اختلال در روند انتقال گاز و در شرایط ایمن به پایان رسید.

 

وی اظهار کرد: پس از اجرای عملیات حفاری و خاکبرداری این عملیات اجرایی شد که حدود 135 متر از خط لوله 42 اینچ  و 132 متر از خط 24 اینچ بای پاس مورد حفاری و تنش زدایی قرار گرفت.

 

کوتکی باقدردانی از کارکنان عملیات خط لوله، گفت: با انجام برنامه ریزی مدون و منظم امسال گام مهمی در هرچه پایدارتر شدن انتقال گاز که رسالت اصلی مناطق عملیاتی است برداشته خواهد شد.

 

منطقه یک انتقال گاز دارای 10 تاسیسات تقویت فشار  است و 2 هزار و 250 کیلومتر خطوط اصلی گاز در سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و بخشی از چهارمحال و بختیاری را زیر پوشش دارد.

کد خبر 215448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =