بهره مندی روستاهای خراسان شمالی از نعمت گاز به 88 درصد می رسد

شانا_ گروه گاز: گازرسانی به 144 روستا با بیش از 20 هزار خانوار بر اساس برنامه ریزی انجام شده، اجرایی شد و مجموع روستاهای گازدار استان خراسان شمالی به 1442 روستا رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در حال حاضر 99 درصد از جمعیت شهری و 57 درصد از جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

تقی نژاد افزود: با توجه به 4 مصوبه سفر مقام معظم رهبری، در آینده ای نزدیک 88 درصد از جمعیت روستایی استان خراسان شمالی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به 410 روستای باقیمانده واجد شرایط استان با اختصاص اعتباری بیش از 762 میلیارد ریال با هدف کاهش میزان مهاجرت ساکنان روستا به شهرها، رفع محرومیت زدایی و توسعه گازرسانی در بخش صنعت شمال استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه مصوبه نخست مقام معظم رهبری به بحث زیرساخت پرداخته است، گفت: مصوبه نخست در راستای فراهم ساختن شرایط گازرسانی به روستاهایی که در فاصله 15 کیلومتری خطوط انتقال قرار دارند، لازم اجرا است و 3 مصوبه دیگر نیز امکان گازرسانی به حدود 200 روستا را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی افزود: در سال گذشته با اجرایی کردن 175 کیلومتر شبکه گاز با اعتبار 270 میلیارد ریال، شرایط گازرسانی به روستاها فراهم شد.

تقی نژاد یادآور شد: اجرای خط انتقال 10 اینچ بام-صفی آباد به طول 26 کیلومتر با اختصاص 58 میلیارد ریال، امکان گازرسانی به 51 روستا با 4621 خانوار را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: پس از سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، گازرسانی به مناطق محروم استان با همتی چندبرابر برنامه ریزی و اجرایی شده است.

 

کد خبر 215451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =