۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
  • کد خبر: 215460
شمار دکلهای فعال حفاری عمودی آمریکا ثابت ماند

شانا _ گروه بین الملل: شرکت بیکر هیوز تعداد دکلهای فعال حفاری عمودی نفت و گاز در آمریکا را در هفته گذشته ( تا پایان 28 فروردین) ثابت اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد: شمار دکلهای فعال حفاری عمودی نفت و گاز طبیعی آمریکا، هفته گذشته بدون تغییر در سطح یک هزار و 831 باقی ماند.

بر اساس این گزارش، شرکت بیکر هیوز واقع در هیوستون آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: تعداد دکلهای نفتی هفت عدد کاهش یافت و به یکهزار و 510 عدد رسید، در حالی که تعداد دکل های گازی با 6 عدد افزایش به مجموع 316 عدد رسید و همچنین تعداد دکل های متفرقه با یک عدد افزایش به پنج رسید.

با سرعت بخشیدن به فعالیت های حفاری در شیل اویل ها در منطقه وسیعی از داکوتای شمالی تا تگزاس در سه ماه نخست سال جاری میلادی، 52 دکل به تعداد دکلهای فعال در آمریکا افزوده شد.

این موضوع موجب افزایش تولید نفت خام آمریکا به بیشترین مقدار خود در 25 سال گذشته شد. افزایش تولید نفت خام به تامین 87 درصدی نیازهای انرژی آمریکا در سال 2013 انجامید.

در گزارش دیگری که بلومبرگ هفته گذشته منتشر کرده بود، وینسنت پیازا و گورپال دوسانیژ، دو تن از تحلیلگران صنعتی بلومبرگ، اعتقاد داشتند: افزایش بی سابقه تولید نفت در آمریکا منجر به کاهش بسیار زیاد واردات نفتی شده است، انتظار می رود در سال 2015 میلادی واردات نفت 25 درصد از مصرف سوخت مایع آمریکا را تامین کند که این مقدار کمترین سطح خود از سال 1971 میلادی است.

انتظار می رود تولید نفت حوزه پرمین در تگزاس تا ماه مه سال جاری به روزانه یک میلیون و 450 هزار بشکه برسد که بیشترین مقدار از سال 2007 تلقی می شود.

تولید نفت خام منطقه بکن، داکوتای شمالی نیز در این مدت به یک میلیون و 60 هزار بشکه در روز می رسد.

تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به 11 آوریل (22 فروردین) با 72 هزار بشکه افزایش به روزانه هشت میلیون و 300 هزار بشکه رسید. این رقم پس از سال 1988 میلادی بی سابقه است.

تعداد دکل های امریکا در سال ١٩٨١ با چهار هزار و ٥٣٠ مورد به بالاترین و در سال ١٩٩٩ میلادی با ٤٨٨ مورد به پایین ترین تعداد رسیده بود.

حفاری عمودی روشی است که بیشتر برای دستیابی به ذخایر نفت و گاز در لایه های رسوبی زیر زمین به کار گرفته می شود.

کد خبر 215460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =