۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
  • کد خبر: 215461

شانا-گروه دولت ومجلس: مطالعه برای تعیین سبدارزی مشخصی که ترکیب بهینه‌ای از ارزهارا شامل می شود آغاز شده است.

محمد مزرعتی مدیر همکاریهای بین‌الملل صندوق توسعه ملی درگفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که درحال حاضر صندوق توسعه ملی با همه ارزها فعالیت می‌کند، گفت: باید در آینده پرتفوی ارزی مناسبی را تدوین کنیم تا یک سبد ارزی مشخص داشته باشیم.

وی افزود: هم‌اکنون در حال مطالعه سبد ارزی مشخصی هستیم تا بتوانیم قدرت منابع‌مان را افزایش دهیم.

مدیر همکاریهای بین المللی صندوق توسعه ملی گفت: در این سبد ترکیب بهینه‌ای از ارزها گنجانده می‌شود تا قدرت خرید واقعی و داراییها از بین نرود.

وی با بیان این که در حال مطالعات اولیه هستیم، تصریح کرد: می‌توانیم از سبد SDR که  دارای ارزهای مهمی مانند دلار، پوند، یورو و ین ژاپن است، استفاده کنیم.

مزرعتی یادآور شد: سبد مورد اشاره در 20 سال گذشته در مقایسه با ارزهای دیگر از کمترین نوسان برخوردار بوده و قدرت خرید آن هم پایدار است.

شفافیت عملکرد صندوق از 64 به 28 رسید

وی با بیان این که صندوق توسعه ملی با 52 میلیارد دلار در رده 21 صندوقهای مالی دنیا قرار دارد، افزود: با توجه به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی انتظار داریم با حمایت بیشتر از صندوق توسعه ملی، از وابستگی به درآمدهای نفتی فاصله بگیریم.

مدیر همکاریهای بین‌المللی صندوق توسعه ملی گفت: اگر حتی 32 درصد از درآمدهای نفتی هم به صندوق واریز شود، می‌توانیم بزودی یکی از 10 صندوق برتر دنیا شویم، ضمن این که شفافیت عملکرد ایران هم در این زمینه از 64 به 28 رسیده است که حاکی از عملکرد خوب صندوق است.

کد خبر 215461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =