طرح های پژوهشی برای اجرای ذخیره سازی روزمینی گاز آغاز شد

شانا_ گروه گاز: با تاکید وزیر نفت مبنی بر اجرا و توسعه طرح های ذخیره سازی روزمینی و زیرزمینی، طرح های پژوهشی برای اجرای ذخیره سازی روزمینی و مکان یابی آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: با تاکید وزیر نفت طرح های پژوهشی و شناسایی مکان در این زمینه در دست بررسی است و سرعت کار در اجرای طرح های ذخیره سازی گاز افزایش یافته است.

به گزارش شانا وزیر نفت پیشتر یکی از اولویت های شرکت گاز را اجرای طرح های ذخیره سازی (رو زمینی و زیر زمینی) اعلام و تصریح کرده بود: مدیریت شبکه گاز با این عظمت به طور حتم به اجرا و توسعه طرح های ذخیره سازی نیاز دارد، بر این اساس ذخیره سازی گاز با هدف پایداری شبکه در سال جاری به طور جدی دنبال می شود و باید به طرح های روزمینی ذخیره سازی و تبدیل گاز مایع به ال پی جی (LPG) برای ذخیره سازی در فصول سرد سال نیز توجه کنیم.

مسعود سامی وند با یادآوری اینکه اجراء و بهره برداری از طرح های ذخیره سازی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، گفت: تحقق این امر نیاز به فراهم کردن زیرساخت های آن دارد.

بهره برداری از نصرآباد کاشان در سال های آتی

وی افزود: پروژه گنبدهای نمکی نصرآباد کاشان یکی از برنامه های این شرکت برای تحقق تاکید وزیر است که با توجه به برنامه ریزی های شرکت، تا 5 سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی اظهار داشت: این شرکت با توجه به تحریم و محدودیت های صورت گرفته تنها با تکیه بر دانش شرکت های ایرانی توانمند توانسته است با عزم ملی به سوی پیشبرد اهداف خود حرکت می کند.

سامی وند افزود: با اعتماد و اطمینان به کالا و مهندسان ایرانی میتوانیم کار را با موفقیت به سرانجام رسانیم.

وی یادآور شد: شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران سال گذشته با ورود گاز از مخزن سراجه توانست به کمبود گاز کشور در فصل زمستان کمک کند.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران خاطرنشان کرد: هرچند گازی که این شرکت در سال گذشته وارد مدار کرد نسبت به 560 میلیون متر مکعب گازی که از طریق شرکت  ملی گاز تامین شد، اندک بود ولی این میزان اندک در برخی مواقع باعث کمک به برون رفت از بحران شد.

سامی وند افزود: با توجه به زیرساخت های فراهم شده، بنا بود از مخزن سراجه قم روزانه 4 میلیون متر مکعب گاز برداشت شود که در برخی روزها این میزان به 10 میلیون متر مکعب در روز نیز رسید.

کد خبر 215492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =