۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
  • کد خبر: 215498
ظریف به مسکو می رود؛ خزر محور سفر است

شانا _ گروه دولت و مجلس: وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه دریای خزر امشب راهی مسکو می شود . اجلاس وزرای امور خارجه پنج کشور همسایه دریای خزر فردا در مسکو برگزار می شود.

به گزارش شانا، این نشست از صبح امروز با حضور معاونان وزرای خارجه و کارشناسانی از ایران ، روسیه ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان در محل ساختمان مرکز تجارت جهانی در مسکو آغاز می شود.

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه دریای خزر امشب راهی مسکو می شود.

کارشناسان در این نشست درباره پیش نویس بیانیه  نهایی چهارمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر که قرار است شهریور ماه در آستراخان روسیه برگزار شود گفتگو می کنند.

در اجلاس وزرای خارجه پنج کشور همسایه دریای خزر نیز که فردا برگزار می شود، تصویب پیش نویس بیانیه  اجلاس سران خزر و رایزنی های منطقه ای در دستور کار قرار دارد.

رایزنی دو جانبه آقای ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه در حاشیه این اجلاس ، ملاقات با سایر هیاتهای شرکت کننده و حضور در نشست خبری وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر در پایان اجلاس از جمله برنامه های سفر وزیر خارجه کشورمان در سفر به مسکو خواهد بود.

همزمان با برگزاری اجلاس خزر، نشست تجاری ایران و روسیه نیز با حضور هیاتهای تجاری و اقتصادی و اتاقهای بازرگانی دو کشور در مسکو برگزار می شود.

کد خبر 215498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =