بازتاب 22 درصدی اخبار پژوهشگاه صنعت نفت در رسانه های بین المللی

شانا_ گروه نفت: پژوهشگاه صنعت نفت طی سال گذشته، با انتشار 135 خبر و حضور 22 درصدی در رسانه های بین المللی کانون توجه رسانه های داخلی و خارجی بوده است.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، انتشار 135 خبر و حضور 22 درصدی پژوهشگاه در رسانه های بین المللی در سال گذشته، حاکی از اهمیت و جایگاه تاثیر گذار این مجموعه در صنعت عظیم نفت کشور است.

بخش خبر واحد ارتباطات پژوهشگاه با هدف بررسی و تجزیه تحلیل جایگاه پژوهشگاه در اخبار صنعت نفت و همچنین مشخص کردن سهم دستاوردهای این مرکز بزرگ تحقیقاتی، به تفکیک ستاد و صف با توجه منابع موجود خبری اقدام به انتشار جزییات فعالیت های بخش رسانه در سال 92 کرده است.

بر اساس این گزارش، بخش خبر پژوهشگاه صنعت نفت در سال گذشته با 75 رسانه در تعامل بوده است که از 135 خبر تولید شده در این سال، سهم پردیس پژوهش و توسعه صنایع بالادستی 27 خبر، پردیس پژوهش و توسعه صنایع پایین دستی 45، پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست 22 و ستاد پژوهشگاه صنعت نفت 41 خبر بوده است.

همچنین از مجموع اخبار منتشر شده در سال 92، خبر مربوط به سومین سمپوزیوم بین المللی ایران 1404 با 52 بار انتشار در خبرگزاری ها و صدا و سیما بیشترین آمار انتشار را به خود اختصاص داده است.

آمارها نشان می دهد بسیاری از اخبار پژوهشگاه در طول سال 92  در رسانه های خارجی بازتاب داشته است که از این میان می توان به یاهو، بلومبرگ، یورونیوز، زد دی اف آلمان، نیویورک تایمز و رویترز به عنوان مهم ترین رسانه های انعکاس دهنده اخبار پژوهشگاه اشاره کرد و این مهم، نشان از توجه مخاطبان خارجی به دستاوردهای پژوهشگران و متخصصان این مجموعه است.

در این میان، شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) پرمخاطب ترین رسانه در حوزه اخبار پژوهشگاه بوده است و پایگاه های خبری باشگاه خبرنگاران، ایرنا، ایسنا، مهر و فارس نیز پس از آن، در جذب مخاطب برای اخبار پژوهشگاه موفق عمل کرده اند.  
 

 

 

 

کد خبر 215619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =