تجاری سازی، محور اصلی اعتماد به پژوهش است

شانا_گروه گاز: پروژه های پژوهشی مانند هر فرایندی باید به خلق ثروت و تبدیل به محصول رقابتی شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان خراسان رضوی معاون وزیر نفت در امور گاز ظهر امروز (شنبه دوم اردیبهشت ماه) در نهمین گردهمایی مدیران پژوهشی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد : فعالیت پژوهشی باید منجر به خلق ثروت همراه با پایداری و تبدیل آن به محصول رقابتی شود و نیازهای آشکار، نهان و آینده صنعت گاز را تامین کند، بر این اساس پژوهشی که منجر به نتیجه نشود، بی فایده است.

حمید رضا عراقی با اعلام اینکه شرکت ملی گاز در بخش پژوهش به کارهای بزرگی دست زده است، گفت: پروژه هایی مانند ماده بودار کننده گاز، توربین های گازی و ... از این موارد است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز در سال 92 سال سختی را طی کرد، افزود: بروز برخی مشکلات در فصل سرد سال مردم را دچار مسائلی همچون کمبود گاز کرد، اما با تلاش کارکنان این شرکت از این مشکلات عبور کردیم.

عراقی افزود: سال گذشته تمام درآمدهای شرکت ملی گاز ایران به صورت کامل به خزانه واریز شد که این مسئله مشکلات بسیاری را برای این شرکت ایجاد کرد تا جایی که برای اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای با کمبود اعتبار مواجه بودیم ، در همین حال در سال جاری این رویکرد تغییر یافته است.

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران در سال 92 هدفگذاری را برای انضباط مالی، تامین منابع مالی و گذر از بحران برای آغاز سال جدید (93 ) تعریف کرده بود و هم اکنون با تغییر رابطه مالی با خزانه، به دنبال تامین منابع مالی است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مسئله دیگر شرکت ملی گاز ایران که هنوز مشخص نشده وضعیت واگذاری بخش هایی از این شرکت بر اساس اصل 44 به بخش خصوصی است.

عراقی گفت: با تمام توان در حال حل این مسئله هستیم و به زودی نتایج واگذاری شرکت های گازی به بخش خصوصی اعلام خواهد شد.

طرح جامع شرکت گاز اجرا می شود

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: با شفاف سازی و حل شدن مسئله واگذاری بخش هایی از شرکت ملی گاز ایران، ساختارهای اصلی این شرکت اصلاح خواهد شد و به صورت همزمان هم اکنون طرح جامع شرکت ملی گاز ایران در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اگر همه فازهای پارس جنوبی را هم برای مصارف داخلی و گازرسانی اختصاص دهیم، همچنان با کمبود گاز روبرو خواهیم بود، گفت: باید تنوع انرژی در کشور در بخش هایی که قابلیت اجرایی دارد صورت پذیرد، زیرا انرژی های تجدیدپذیر منابع بسیاری غنی هستند که ما می توانیم در کشور از آنها بهره مند شویم.

عراقی اظهار کرد: اعتماد به هر فرد بر اساس شخصیت و شایستگی شکل می گیرد، بنابراین کسی که کار درست و با نیت صحیح و با دانش کافی و تخصص مرتبط با آن کار را انجام می دهد، مردم به آن فرد اعتماد می کنند.

وی گفت: اگر بخواهیم به شرکت ملی گاز ایران اعتماد شود باید بدون تلف کردن وقت و با انتخاب فرایند درست و دانش فنی کافی کارمان را به نحو مطلوب به سرانجام برسانیم و در این صورت مردم به ما اعتماد خواهند کرد.

کد خبر 215637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =