توسعه آموزشهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست در شرکت نفت و گاز گچساران

شانا_ گروه نفت: رئیس HSE شرکت نفت و گاز گچساران از برگزاری 17 هزار و 542 نفر- ساعت دوره آموزش بهداشت، ایمنی و محیط زیست برای کارکنان این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا، محمد محسنی اظهار داشت: شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز گچساران در سال گذشته موفق شد در راستای خط مشی سازمان و به منظور حفظ و ارتقاء سلامت افراد و اموال و سرمایه‌ های شرکت ملی نفت ایران، 17 هزار و 542 نفر- ساعت دوره آموزشی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) برگزار کند.

وی تصریح کرد: سه هزار و 381 نفر در سال گذشته، تحت آموزش های HSE قرار گرفتند.

محسنی با بیان این که نفت همواره فرصتی برای شکوفایی اقتصاد کشور است و بخش مهمی از درآمد کشور از طریق شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز گچساران حاصل می‌شود، ادامه داد: بنابراین ضرورت دارد با اجرای مانورها و طرح های آموزشی، ضریب امنیت و اطمینان را در این شرکت افزایش دهیم.

 وی انجام 857 فقره بازرسی HSE به منظور شناسایی نقاط مخاطره آمیز و ارائه راهکار جهت حذف و یا کاهش ریسک ناشی از آن، نظارت مستمر بر کارهای عملیاتی، تعمیراتی، اسید کاری، تعمیرات چاه ها و اعزام گروه اطفاء حریق به منظور پیشگیری از حوادث و انجام کار را به صورت ایمن به تعداد هزار و 456 فقره از دیگر اقدامات این اداره برشمرد .

به گفته محسنی به منظور بالا بردن آگاهی کارکنان و نحوه استفاده از ادوات اطفاء حریق و نجات و همچنین تمرین شرح وظایف تعیین شده در شرایط اضطراری، 48 فقره مانور در شرایط اضطراری برگزار شده است.

وی انتشار دستورالعمل ‌ها و سفیرهای ایمنی را HSE جهت آگاهی، اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آشنایی با HSE کارکنان، انجام معاینات دوره‌ ای در راستای حفاظت، پایش و سلامت کارکنان در معرض عوامل زیان ‌آور محیط کار، بررسی و تنظیم و کالیبره‌ کردن دوره‌ ای کلیه دستگاه های انفجارسنج و گازسنج واحدهای عملیاتی را از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره عنوان کرد .

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، بهره‌برداری و راهبری عملیات تولید از میدان‌های پراکنده‌ای از جمله گچساران، بی‌بی‌حکیمه، سیاهمکان، رگ سفید، پازنان، منصور آباد و نرگسی را برعهده دارد. واقع شدن این میدان‌ها در استان های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر از یکسو و قرار گرفتن تلمبه ‌خانه عظیم گوره و منیفولد بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیات این شرکت از سوی دیگر، گچساران را به یکی از مناطق پنجگانه مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است؛ از این رو کار در اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و آموزش کارکنان نقش مهمی برای ایمن سازی و پایداری در این قلب نفتی دارد.

کد خبر 215643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =