شانا _ گروه بین الملل: افزایش ذخیره سازی نفت در آمریکا و رسیدن آن به سطحی بی سابقه سبب شد ادامه بحران اوکراین تحت الشعاع قرار گیرد و بهای نفت کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، آمارهای منتشر شده در روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت) نشان داد که سطح ذخیره سازی نفت خام در آمریکا به بالاترین حد تاریخ خود رسیده است و این مسئله سبب شد بهای نفت با کاهش رو به رو شود.

با این همه، ادامه بحران سیاسی در اوکراین سبب شد بهای نفت خام برنت افت چندانی نداشته باشد و بالای مرز 109 دلار باقی بماند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که سطح ذخیره سازی نفت خام در این کشور در هفته گذشته سه میلیون و 500 هزار بشکه افزایش یافته و به 397 میلیون و 600 هزار بشکه رسیده است که بالاترین سطح آن از سال 1982 میلادی تا کنون به شمار می آید.

بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با 16 سنت کاهش در سطح 109 دلار و 11 سنت تثبیت شد.

قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز 31 سنت کاهش یافت و به 101 دلار و 44 سنت برای هر بشکه رسید.

توافق هفته گذشته کشورهای درگیر در بحران اوکراین برای صلح، روز چهارشنبه به طور رسمی شکست خورد زیرا دولت اوکراین اعلام کرد که آتش بس به پایان رسیده و دولت برای سرکوب جدایی طلبان طرفدار روسیه، آماده شده است.

چین که پس از آمریکا دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان به شمار می آید، از افت فعالیت های صنعتی خود برای چهارمین ماه پیاپی خبر دارد. با این همه، کارشناسان نسبت به بازگشت ثبات به اقتصاد این کشور خوشبین هستند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که فعالیت های بخش خصوصی در حوزه یورو در سه ماه دوم سال جاری میلادی، بهترین وضعیت را در سه سال گذشته تجربه کرده که در این زمینه، آلمان پیشتاز بوده است.

کد خبر 215757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =