مسکو دعوت اروپا برای نشست سه جانبه گازی با حضور اوکراین را دریافت کرده است

شانا _ گروه بین الملل: روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین قرار است در نشستی سه جانبه با موضوع بدهی های اوکراین و عرضه گاز روسیه به اروپا با یکدیگر گفت و گو کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت انرژی روسیه روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت ماه) دریافت درخواست گانتر اوتینگر، کمیسیر انرژی اتحادیه اروپا، را برای شرکت در یک نشست سه جانبه گازی میان روسیه، اوکراین و کمیسیون اروپا تایید کرد.

به گفته این سخنگو، قرار است مسکو پاسخ نهایی خود به این درخواست را پس از پیشنهاد دادن تاریخ و مکانی برای این مذاکرات به زودی اعلام کند.

یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین پیش از این چهارشنبه در کی یف اعلام کرده بود که این مذاکرات سه جانبه در سطح وزیران روز پنجشنبه (چهارم اردیبهشت ماه) در شهر براتیسلاوا، پایتختاسلواکی برگزار می شود اما کمیسیون اروپا با رد این خبر اعلام کرد که اوتینگر برنامه ای برای برگزاری این نشست در روز پنجشنبه ندارد.

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که اوکراین ٢,٢ میلیارد دلار بدهی معوقه گازی دارد و در حال بررسی دریافت پیش پرداخت برای تحویل بیشتر گاز است؛ این موضوع نگرانیها درباره کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا را به همراه داشته است.

کد خبر 215763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =