اهداف و ارکان ششمین جشنواره روابط عمومی‌های بر‌تر صنعت نفت

شانا _ گروه دولت و مجلس: دبیر کمیتهٔ علمی ششمین جشنواره روابط عمومی‌های بر‌تر صنعت نفت، برگزاری آتی این جشنواره را نسبت به گذشته از منظر علمی کاملا ارتقا یافته دانست و گفت: تنها از برتر‌ها قدردانی می‌شود. بنابراین احتمال دارد در بخشهایی کسی مقام کسب نکند.

دکتر احمد یحیایی ایله‌ای، صبح امروز (شنبه ۳ خردادماه) در تشریح اهداف، اصول، ارکان، محورهای ارزیابی و  اعضای هیئت داوران ششمین جشنواره روابط عمومی‌های بر‌تر صنعت نفت، به خبرنگار شانا گفت: مزیت ششمین جشنواره امسال نسبت به گذشته، ارزیابی علمی و دقیق  آثار است.

دکتر یحیایی، دبیر کمیتهٔ علمی ششمین جشنواره، درباره ضرورت ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت نفت، گفت: بی‌شک نقش روابط عمومی در چنین سازمانی با توجه به گستردگی جغرافیایی فعالیتها و داشتن اعضای با تجربه و متخصص، حساس و با اهمیت است. بنابراین، اهمیت ارزیابی فعالیتها در این بخش دو چندان است.

وی در تبیین مزیت «ارزیابی‌های مستمر» فعالیت روابط عمومی‌ها تصریح کرد: جهت ایجاد فضای مناسب برای ساماندهی و بهینه سازی فعالیت روابط عمومی‌ها در راستای رسالت سازمانی، ‌ ارایه الگوی جامع و کارآمد فعالیتها، ایجاد ارتباط مؤثر بین روابط عمومی‌ها، دستیابی به تفاهم و همدلی بین مخاطبان و سازمان، همچنین توجه و تشویق مدیران و مسئولان سازمان به اهمیت و جایگاه نقش روابط عمومی در حل مسایل صنعت نفت، برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های بر‌تر صنعت نفت به طور سالانه برنامه ریزی شده است.

اهداف جشنواره

دبیر کمیتهٔ علمی ششمین جشنواره روابط عمومی‌های بر‌تر صنعت نفت، معرفی و قدردانی از روابط عمومی‌های فعال، خلاق و موفق، فراهم کردن فضای مناسب برای تبادل تجارب روابط عمومی‌های صنعت نفت، بررسی مشکلات و نارسایی‌های موجود در روابط عمومی‌های صنعت نفت، افزایش اثربخشی فعالیتها و برنامه‌های روابط عمومی‌های صنعت نفت، شناسایی و معرفی الگوهای بر‌تر فعالیت در روابط عمومی‌های صنعت نفت، ایجاد محیط علمی و آموزشی برای بازآموزی مدیران و کار‌شناسان روابط عمومی‌های صنعت نفت و تلاش در راستای فرهنگ سازی و بستر سازی انجام فعالیتهای تخصصی را در روابط عمومی‌های صنعت نفت، به عنوان «اهداف» تدوین شده‌ جشنواره بیان کرد.

این مدرس دانشگاه در این زمینه تصریح کرد: «اهداف» جشنواره امسال دقیق‌تر ترسیم شده است. بر این اساس، چارچوب جشنواره نیز قابل ترسیم است. از این رو، کار برای روابط عمومی‌های حاضر در جشنواره آسان‌تر است.

مبانی گردهمایی

یحیایی، دبیر علمی جشنواره در ادامه از «مبانی» جشنواره هم گفت و تصریح کرد: اصول دوازده گانه به عنوان اساسی‌ترین مبانی برگزاری جشنواره برنامه ریزی شده است.

وی در تشریح این «مبانی» گفت: روابط عمومی‌های صنعت نفت می‌توانند فعالیتها و برنامه‌های خود را برای شرکت در این جشنواره بر اساس دستورالعمل و فرمهای ابلاغی ارسال کنند. آثار باید حداکثر یک ماه پس از اعلام فراخوان با پست پیشتاز (سفارشی) به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. برای پیگیری و هماهنگی کامل و اجرای بهتر جشنواره، لازم است روابط عمومی‌های چهار شرکت نماینده خود را به رئیس کمیته اجرایی جشنواره معرفی کنند. جشنواره از مدارک و مستندات دریافتی برای هر محور فعالیت سه اثر بر‌تر را انتخاب خواهد کرد. در صورتی که آثار دریافتی در هر کدام از محور‌ها شایستگی لازم را دارا نباشند کمیته علمی می‌تواند کمتر از سه اثر را انتخاب و معرفی کند.

فرایند کار 

دکتر یحیایی در این زمینه افزود: تکمیل و ارسال فرم درخواست شرکت برای هر کدام از آثار در جشنواره الزامی است. همه آثار ارسالی باید ممهور به مهر سازمان و شناسه مشخصات باشند. محدوده ارزیابی و فعالیت جشنواره، مجموعه فعالیتهای روابط عمومی برای یک دوره زمانی یکساله است و آثار ارسالی باید در مقطع زمانی یکم فروردین ماه لغایت ۳۰ اسفندماه سال تعیین شده از سوی شورای سیاستگذاری جشنواره، تولید شده باشد. آثار و مستندات ارسالی، باید در واحد روابط عمومی و یا با همکاری و مدیریت روابط عمومی تولید شده باشد. آثار و مستندات ارسالی هر بخش باید در بسته بندی جداگانه ارسال شود. لازم است همراه آثار ارسالی، فرم درخواست شرکت در جشنواره تکمیل و ارسال شود.

دبیر علمی جشنواره این را هم گفته است که آثار ارسالی روابط عمومی‌ها عودت داده نخواهد شد.

یحیایی ارکان و اعضای ششمین جشنواره را نیز تشریح کرد و افزود: رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره دکتر اکبر نعمت الهی است. همچنین تعدادی دیگری از همکاران اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره خواهند بود. بر همین اساس، غلامعلی رزاق پناه (معاون نمایشگاهها، همایشها و جشنواره‌های اداره کل روابط عمومی وزارت نفت)، ابوالحسن درویشی (معاون انتشارات، تبلیغات و تولیدات هنری اداره کل روابط عمومی وزارت نفت)، سید مجتبی موسوی شاد (رئیس امور هماهنگی روابط عمومی‌های صنعت نفت)، محمد ناصری (رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران)، مجید بوجارزاده (رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز)، سید علیرضا سادات میر (رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش) هادی زنوزی اصل (رئیس روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی) اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره را تشکیل می‌دهند.

مشاور مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت، درباره مسئولیت کمیته‌های جشنواره نیز گفت: در این جشنواره، رئیس کمیته علمی جشنواره: دکتر احمد یحیایی ایله‌ای، رئیس شورای داوران جشنواره: دکتر قربانعلی پورمرادیان، دبیر اجرایی جشنواره: سید مجتبی موسوی شاد، مسئول مراسم جشنواره: علیرضا مسلم خواهند بود و امید اسکندری مسئول اجرایی سایت جشنواره است.

محورهای ارزیابی

یحیایی، محورهای ارزیابی آثار جشنواره را یکی ار بخشهای مهم این گردهمایی ارزیابی کرد و گفت: برای این بخش محورهای هفتگانه ارزیابی آثار تدوین شده است. از این رو، مطالعات اجتماعی (پژوهش، نظرسنجی ارباب رجوع و کارکنان و مدیران، تحلیل محتوا)، برنامه ریزی (تدوین برنامه  ارتباطات الکترونیک (وب سایت، رسانه‌های اجتماعی) اتزیک، تدوین سند استراتژیک روابط عمومی، تدوین برنامه سالانه و آسیب‌شناسی روابط عمومی، برنامه‌های آموزشی روابط عمومی)، انتشارات (نشریه داخلی، بروشور، کتاب، پوستر، گزارش سالانه، کاتولوگ، ویژه نامه)، تبلیغات (فیلم، مولتی مدیا، تیزر و برنامه‌های تلویزیونی، لوح فشرده)، ارتباطات رسانه‌ای (تهیه و تنظیم خبر، سفرهای خبری، جوابیه، بریده جراید، کنفرانس خبری، همکاری با شانا) و فعالیتهای فرهنگی (برنامه‌های خانوادگی، جشنها و آیینها، مسابقات فرهنگی، ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی) در این بخش قرار می‌گیرند.

دبیر کمیتهٔ علمی ششمین جشنواره روابط عمومی‌های بر‌تر صنعت نفت گفت: برای توضیحات مرتبط با محورهای یاده شده جشنواره همکاران می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه کنند.

سطوح ارزیابی 

یحیایی درباره سطح بندی ارزیابی جشنواره، با بیان این که منظور از سطح بندی ارزیابی جشنواره این است که فعالیتهای روابط عمومی‌ها با توجه به ظرفیت و گستره کاری آنان مقایسه و ارزیابی شود، تصریح کرد: سطح نخست (چهار شرکت اصلی)، سطح دوم (شرکتهای پایه A و B)، سطح سوم (شرکتهای پایه ۱۶ و ۱۷) و سطح پنجم (شرکتهای پایه ۱۵ و پایین‌تر) سطوحی است که برای ارزیابی آثار جشنواره پیش بینی شده است.

وی درباره داوری آثار ارسالی نیز افزود: انتخاب و معرفی نهایی آثار جشنواره روابط عمومی‌های بر‌تر توسط گروهی از استادان برجسته روابط عمومی و ارتباطات که سوابق عملی در هر کدام از محورهای جشنواره را دارا هستند انجام می‌گیرد.

هیئت داوران همچنین بیانیه‌ای را در پایانی جشنواره قرائت خواهد کرد که نشان دهنده نقاط قوت و ضعف آثار دریافتی در هر کدام از محورهای ارزیابی است.

نحوه دریافت اطلاعات تکمیلی (oilfestival.ir)

یحیایی یاداوری کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره روابط عمومی‌های صنعت نفت لازم است با تکمیل فرمهای هر موضوع و پیوست مدارک و مستندات لازم جهت مشارکت در جشنواره اقدام کنند. در این خصوص و برای دریافت فرمها می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه کنند.

دبیر کمیته علمی جشنواره افزود: کار‌شناسان روابط عمومی‌های صنعت نفت می‌توانند پرسشهای خود پیرامون «ششمین جشنواره روابط عمومی‌های بر‌تر صنعت نفت» را به آدرس pr@oilfestival.ir ارسال کنند و پاسخ آن را از طریق پست الکترونیکی خود دریافت کنند.

یحیایی همچنین از علاقمندان و کار‌شناسان روابط عمومی صنعت خواست آثار خود را تا تاریخ ۳۱ خردادماه ارسال کنند و با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.oilfestival.ir اطلاعات خود را در این زمینه روزآمد و تکمیل کنند. وی درباره زمان دقیق جشنواره نیز تاکید کرد: زمان برگزاری و دیگر اخبار این جشنواره از سایت  جشنواره و شانا به اطلاع علاقمندان رسانده خواهد شد.

کد خبر 217968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =