شیل اویل توان رقابت با نفت متعارف را ندارد

وزیر نفت سابق کویت، اعلام کرد: اکنون هیچ جایگزین اقتصادی مناسبی برای نفت استخراج شده از میدانهای نفتی این کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری المباشر، رشید العمیری، عنوان کرد: شیل اویل جایگزین پبچیده و پرهزینه ای برای نفت متعارف به شمار می رود و هنوز برای رقابت با نفت های متعارف به تحقیقات گسترده تری نیاز دارد.

وی در مصاحبه مطبوعاتی با رسانه ها گفت: کویت ثروت نفتی عظیمی دارد و باید قبل از آنکه مانند دیگر ثروتهای ملی هدر رود از آن به درستی استفاده کرد.

العمیری افزود: بهره برداری از درآمدهای مازاد پروژه های توسعه می تواند برای دولتی با اقتصاد تک محصولی (وابسته به نفت) مانند کویت، محیطی متعادل ایجاد کند.

وی ادامه داد: کویت از جمله کشورهای موثر در سازمان کشورهای تولید کننده نفت( اوپک) به شمار می رود ، با این حال  تولید این کشور نسبت به تولید نفت عربستان قابل مقایسه نیست.

وزیر نفت سابق کویت، با اشاره به وضعیت کنونی خاورمیانه و تاثیر آن در افزایش قیمت نفت، توضیح داد: در صورت ایجاد ثبات در منطقه، بازگشت نفت ایران و لیبی می تواند قیمتهای نفت را تغییر دهد.

گزارشها حاکی از آن است که هم اکنون، تولید کشورهای اوپک پاسخگوی تقاضای جهانیست و تا زمانی که هر بشکه نفت حدود 100 دلار معامله شود، قیمتها برای دو طرف تولید کننده و مصرف کننده رضایت بخش خواهد بود.

کد خبر 221027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =