توسعه همه جانبه صنعت نفت و گاز از محل منابع صندوق توسعه ملی

توسعه صنعت نفت و گاز به توانمندی بخش خصوصی و منابع صندوق توسعه ملی نیازمند است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار شانا به راهکارهای خروج از رکود تورمی اشاره و تصریح کرد: دولت برای خارج کردن اقتصاد کشور از رکود تورمی ابتدا باید کمبود نقدینگی را جبران کند که تزریق نقدینگی به بانکها یکی از این راهکارهاست.

رضا حمزه لو با بیان اینکه بانکهای کشور باید از بنگاه داری دست بردارند، افزود: تا زمانی که بانکهای کشور بنگاه داری می‌کنند و داراییهای خود را به تولید تبدیل نمی‌کنند و سعی دارند سرمایه‌های خود را به دارییهای ثابت تبدیل کنند، خروج از رکود تورمی کار سختی خواهد بود.

وی تصریح کرد: کشور باید با تکیه بر توانمندی داخلی رونق پیدا کند که البته این رونق اقتصادی با تسهیل در قوانین گمرکی و فضای کسب و کار ایجاد خواهد شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به نقش صنعت نفت و گاز برای خروج از رکود تورمی اشاره کرد و گفت: با ارائه تسهیلات ویژه به صنعت نفت و گاز و تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این صنعت می‌توان به خروج از رکود تورمی امیدوار بود.

وی افزود: توسعه صنعت نفت و گاز امروز به توانمندی بخش خصوصی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی نیازمند است.

حمزه لو تصریح کرد: با سرمایه گذاری خارجی و همچنین ایجاد جذابیت در قراردادهای نفتی می‌توانیم منافع سرشاری از صنعت نفت و گاز بدست آوریم.

کد خبر 221449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =