تداوم تولید بنزین با اکتان 91 و بنزن زیر یک درصد در پالایشگاه شازند

پالایشگاه امام خمینی شازند با سهم 25 درصدی در تامین بنزین کشور، روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 با اکتان 90 و 91 و بنزن زیر یک درصد تولید می کند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، مدیرعامل شرکت گفت: این پالایشگاه با تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین پاک، از مهمترین تولید کنندگان این فراورده در کشور است.

علی شیرازی زاده با اشاره به سیاستهای دولت برای تولید بنزین یورو 4 افزود: از بهمن سال گذشته تولید بنزین معمولی با اکتان 87 از چرخه تولید پالایشگاه حذف و تمام تولید این پالایشگاه با استاندارهای بین الملی یورو 4 منطبق شده است.

شیرازی زاده تصریح کرد:بر اساس اعلام کارشناسان، تولید و عرضه بنزین باکیفیت بالا نقش بسزایی در تثبیت وضعیت مطلوب هوا دارد که این مهم در کلانشهرهای ایران از جمله تهران اثرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون استاندارد مطلوب بنزن موجود در بنزین حدود یک درصد است که این عدد در بنزین تولیدی پالایشگاه شازند زیر این مقدار است.

شیرازی زاده درباره استاندارد بین المللی گوگرد در بنزین نیز اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی میزان گوگرد موجود در بنزین 50 ppm است که گوگرد بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز زیر این مقدار است.

او با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش میزان تولید بنزین در این پالایشگاه پیش بینی نشده است، گفت: در صورت لزوم با تدوین طرحهای مختلف از جمله کاهش تولید نفتکوره و تبدیل آن به بنزین می توان نیاز کشور را تامین کرد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند گفت: هم اینک روزانه بیش از 25 درصد از 65 میلیون لیتر بنزین پاک مورد نیاز کشور در این پالایشگاه تولید می شود.

بر اساس این گزارش شرکت پالایش نفت شازند که در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز، راه اندازی شد، نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرایی آن در نخستین سال پس از جنگ ایران و عراق آغاز شد.

کد خبر 221567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =