جذب سرمایه‌گذاریهای خارجی در صنعت نفت شتاب می‌گیرد

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای گفت: با استفاده از فضای موجود روند برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاریها با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و میدانهای مشترک شتاب می‌گیرد.

روبرت بیگلریان، درگفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ گفت: روند مذاکرات و انعکاس بیرونی آن به گونه‌ای است که سبب ادامه‌ فضای مثبت می‌شود و صنعت نفت کشورمان می‌تواند با آرامش بیشتری تعاملات بین‌المللی خود را ادامه دهد.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه در این زمان صنعت نفت می‌تواند روند بازاریابی‌های جدید را تداوم بخشد افزود: با استفاده از فضای موجود روند برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاریها با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و میدانهای مشترک نیز شتاب می‌گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی تحریم را مانع تامین برخی تجیهزات دانست و گفت: احتمال ادامه اقدام غیرقانونی طرف مقابل همچنان وجود دارد.

وی با این حال افزود: نظر کلی من این است که با توجه به فضای موجود ناشی از مذاکرات شاهد گشایشهایی در بخشهای مختلف اقتصادی و نفت خواهیم بود.

بیگلریان تجربه حاصل از زمان تحریم در کنار راهبرد تعامل در فضای مذاکرات هسته‌ای را فرصتیی سازنده برای توسعه پرشتاب صنعت نفت دانست.

به گزارش شانا، در ششمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران، نمایندگان ایران و ١+۵، (جمعه ٢٧ تیرماه)، توافق کردند مذاکرات با هدف دستیابی به توافق جامع، چهارماه دیگر تمدید شود.

کد خبر 221583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =